آموزش سرو قهوه(قهوه چی یا باریستا)

انواع روش های دم آوری قهوه با وسایل مختلف

روش دم کردن قهوه- فروشگاه تخصصی قهوه ایران

روش‌های دم‌آوری قهوه اصولا چنان موضوع جذابی است که تقریبا هرکس که تا به حال یک فنجان قهوه نوشیده باشد علاقه‌مند است بداند انواع روش‌های دم‌آوری قهوه کدام است؟ برای دم کردن و سرو قهوه مسیرهای مختلفی وجود دارند که می توان از یکی از  آن ها استفاده نمود تا یک قهوه خوش طعم را بنوشیم. هر کدام از روش های دم آوری قهوه راه و روش مخصوص به خود را دارند.

اولین چیزی که به نوع دم کردن قهوه بستگی دارد نوع آسیاب دانه های قهوه است. اگر شما کافه دار هستید و یا در کار تولید انواع محصولات قهوه مانند کاپوچینو کافی میکس و … هستید از میکسردان صنعتی برای میکس کردن قهوه ی خود استفاده می کنید. این میکسرها برای حجم بالایی میکس دان قهوه به کار می رود. این دستگاه ها به نسبت میکسرهای خانگی قابلیت میکس بالاتری دارند.

شرکت آراکاپ از تولید کنندگان دستگاه میکسر پودری و دستگاه میکسر گرانولی است این نوع دستگاه های میکسر اغلب برای تبدیل دان قهوه به شکل آسیاب به کار می رود.

جوشاندن قهوه از اولین روش های دم آوری قهوه

جوشاندن از جمله روش هایی بوده که در گذشته در نواحی خاور میانه، آفریقای شمالی، کشور تركیه و کشور یونان مورد استفاده قرار گرفت. در این روش قهوه به همراه مقداری آب داخل قوری ریخته می شود و به آرامی می جوشد. برای این که این مدل قهوه به صورت شیرین مصرف شود، معمولا تعدادی حبه قند داخل آن میریزند. قهوه ترک از قهوه های معروفی است که با استفاده از این روش تهیه می گردد.

دم آوری قهوه به روش جوشاندن لازمه ی این است که دان قهوه ی شما رست لایت شده باشد. به این معنی که حین قرار گرفتن در روستر قهوه مقدار زیادی فرآوری نشده باشد. هرچقدر میزان فرآوری یا رست دان قهوه بیشتر باشد طعم قهوه به سمت تلخی بیشتر پیش می رود. به همین دلیل بهتر است برای جوشاندن قهوه از دان با رست ملایم استفاده کرد.

روش تهیه قهوه فرانسه بدون دستگاه آسانترین روش های دم آوری قهوه

موارد مورد نیاز برای تهیه قهوه فرانسه بدون دستگاه عبارتند از:

     

    قوری توری دار یا توری پارچه‌ای

    آب حدودا ۹۳ درجه، میزان یک فنجان به ازای شخص

    یک قاشق غذاخوری پودر قهوه برای هر شخص (این مورد بستگی به مزاج شما دارد، می‌توانید دوز مصرفی را کم و زیاد نمایید.)

    برای تهیه قهوه فرانسه بدون دستگاه دستورالعمل های زیر را به ترتیب انجام دهید:

      نخست پودر قهوه‌ خود را به مقدار مورد نیاز در قوری (صافی) بریزید.

      سپس آب حدود ۹۳ درجه را به حالت دورانی بر روی پودر قهوه، به اندازه ای بریزید که پودر قهوه‌تان خیس بشود یا به عبارتی شکوفه کند.

      پس از گذشت ۳۰ ثانیه باقی آب را اضافه نمایید(به صورت دورانی)

      سپس در قوری را گذاشته و مدت زمان ۴ الی ۵ دقیقه منتظر بمانید تا قهوه‌تان دم آوری شود.

      بعد از این مدت پودر قهوه که درون صافی میباشد را دور بریزید و نوشیدنی را در فنجان ریخته و میل کنید.

      معرفی انواع دستگاه های دم آوری قهوه

      طی سالیان گذشته ابزارهای بسیار متنوعی در خصوص دم آوری قهوه های تخصصی توسط متخصصین و علاقه مندان این صنعت، معرفی و به صورت همه گیر مورد استفاده قرار گرفته اند. دنیای قهوه های تخصصی آن قدر متنوع و متفاوت بوده که دم آوری دانه های مختلف با توجه به جزئیات مربوطه، توسط هر کدام از این ابزار نتایج و خروجی متفاوت را ارائه کرده است.

      تعدادی از ابزارهای دم آوری با توجه به شکل و نحوه عصاره گیری، از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند تا جایی که برشته کاری های قهوه های تخصصی تاکید بر دم آوری توسط این ابزار داشته اند.

      در ادامه به معرفی برخی از ابزارهای دم آوری قهوه های تخصصی که امروزه بیشتر مورد استفاده قار می گیرند، می پردازیم. دستورالعمل های بسیار متنوعی در دم آوری با این ابزار وجود دارد که پس از یادگیری استفاده از آن ها می توانید با گشت و گذار در صفحات وب و یا شبکه های اجتماعی از آنها استفاده کنید.

      روش دم آوری قهوه به وسیله دستگاه وی 60 (v60)

      دستگاه وی 60 طی چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. این وسیله به عاشقان قهوه اجازه می دهد که از کوچکترین طعم و مزه قهوه لذت ببرند. به همین دلیل وی 60 یکی از روشهای مخصوص و محبوب تهیه قهوه های تخصصی می باشد. با استفاده از این روش، شما می توانید در کمتر از سه دقیقه یک قهوه بسیار خوشمزه را تهیه کنید.

      قهوه ساز وی 60 ساخت شرکت ژاپنی هاریو می باشد. این نام برگرفته از شکل دستگاه است. این دستگاه شبیه به حرفه v با زاویه ی 60 در جه می باشد. قسمت داخلی دستگاه دارای شیارهایی است که حین عصاره گیری قهوه، به جریان هوا کمک می کنند. فیلتر کاغذی شکل v داخل قهوه ساز قرار می گیرد و سابه قهوه بر روی آن ریخته می شود. سپس قهوه در فنجان عصاره گیری شده و یک قهوه عالی ارائه می نماید.

      شکل، طراحی و مواد مورد استفاده جهت تهیه هاریو وی 60 به گونه ای است که عصاره گیری به بهترین شکل ممکن انجام شود. این دستگاه در طرح های پلاستیکی، سرامیکی، شیشه ای و فلزی قابل دسترس می باشد و در قیمت ها و مصارف مختلف به کار می آید. بعضی مواد، مانند مس، به عصاره گیری بهتر کمک می کنند زیرا حرارت بیشتری را در خود نگه می دارند. گزینه های دیگر، ماند جنس پلاستیکی نیز طوری طراحی شده اند تا به جای حفظ حرارت ، به کمک باریستاهای سیار آیند.

      تجهیزات مورد نیاز:

      دستگاه قهوه ساز وی 60

      فیلتر کاغذی در اندازه متناسب با وی 60

      کتری برقی یال کتری دارای دماسنج

      دانه کامل قهوه

      آسیاب دستی یا برقی

      ترازو

      زمان سنج

      سرور یا فنجان

      فیلتر کاغذی را با توجه به اندازه وی 60 آماده کرده و داخل آن قرار می دهیم.

      به جهت از بین رفتن طعم کاغذی فیلتر، آن را به خوبی با آب داغ مورد استفاده جهت دم آوری، شستشو می دهیم.

      مقدار سابه قهوه توصیه شده توسط دستور العمل مورد استفاده را داخل آن میریزیم و با دست وی 60 را تکان داده تا قهوه های آسیاب شده به صورت یکنواخت در کنار هم قرار گیرند و کانال سازی در زمان عصاره گیری مشاهده نگردد، بدین واسطه در نهایت عصاره گیری یک دست تری خواهیم داشت.

      بر اساس دستورالعمل به میزان دو یا سه برابر مقدار قهوه، به عنوان اولین آبگیری، آب را بر روی قهوه بریزید و سی ثانیه توقف نمایید. این عمل که شکفتن نامیده می شود، به آزاد گشتن گازهایی همچون گاز دی اکسید کربن از قهوه که به واسطه تازه برشت بودن ایجاد گردیده، کمک می کند و باعث می شود باقیمانده آبی که می ریزید، به صورت کامل داخل سابه قهوه نفوذ و و تمامی ترکیبات خوش عطر و طعم را به صورت منظم تری استخراج نماید.

      بر اساس دستورالعمل انتخابی، قهوه داخل وی 60 را چند بار آبگیری می کنیم. آّبگیری کردن باعث ایجاد تلاطم بین قهوه و آب می گردد.

      ارتفاع دست در زمان آبگیری، بستگی به میزان تلاطم مورد نیاز جهت آب و قهوه مورد استفاده، دارد.  زمان اتمام دم آوری با توجه به درجه آسیاب و میزان سرعت آبگیری، متغیر می باشد. همچنین می توانید به جای استفاده از جسم خارجی جهت تحریک آب و قهوه در زمان شکفتن، عمل تکان دادن قهوه را پس از اولین آبگیری به جهت خیس شدن کامل سابه قهوه انجام دهید.

      دم آوری قهوه به وسیله دستگاه کمکس یکی از خاص ترین روش های دم آوری قهوه

      در سال 1941 میلادی محترع آلمانی این وسیله بسیار جذاب که شباهت بسیار زیادی به ساعت شنی دارد را اختراع کرد و بعدها شرکت کمکس در ماساچوست آمریکا به صورت انحصاری تولید آن را آغاز نمود. محبوبیت کمکس یقه چوبی باعث شد که محله نیویورک تایمز این وسیله را جزو یکی از صد طراحی برتر مدرن انتخاب نماید. کمکس همانند هاریو وی 60 جزو ابزار دم آوری قطره ای می باشد. در واقع همانند وی 60 از فیلتر کاغذی برای ریختن قهوه داخل آن، استفاده میگردد و البته با این تفاوت که فیلترهای کمکس بزرگتر و ضخیم تر می باشند و به همین دلیل معمولا قهوه های روشن تری را در کمکس مشاهده می نمایید.

      سابه قهوه جهت دم آوری توسط کمکس معمولا به صورت درشت و دم آوری با دمای بالا انجام می گردد. معمولا استفاده از یک جسم خارجی جهت ایجاد تحریک قهوه و آب، در کلیه روش های قطره ای مرسوم می باشد. کمکس در سایزهای سه، شش، هشت و ده کاپ تولید شده و اندازه فیلتر در هریک متفاوت می باشد. کمکس از یک تکه شیشه شبیه ساعت شنی و یک یقه دو تکه چوبی و یک تسمه چرمی بر روی آن تهیه شده است. مدل دیگر این وسیله جذاب، بدون یقه چوبی و با یک دسته شیشه ای می باشد. باید این نکته را متذکر شد که معمولا کمکس جهت دم آوری مقادیر زیاد قهوه می باشد.

      روش های دم آوری قهوه با کمکس- گروه صنعتی آراکاپ

      تجهیزات مورد نیاز:

      دستگاه قهوه ساز کمکس

      فیلتر کاغذی در اندازه متناسب با کمکس

      کتری برقی یا کتری دارای دماسنج

      دانه کامل قهوه

      آسیاب دستی یا برقی

      ترازو

      زمان سنج

      سرور یا فنجان

      نحوه ی دم آوری

      در ابتدا می بایست بر اساس اندازه کمکس فیلتر را آماده قراردادن در آن نمود. فیلتر را داخل کمکس قرار داده و به منظور از بین رفتن طعم و مزه کاغذ با آب داغ مورد استفاده در دم آوری، شستشو دهید.

      پس از آنکه شستشوی فیلتر به خوبی انجام شد، مقدار سابه قهوه مورد نظر بر اساس دستور العمل را داخل فیلتر بریزید.

      آّب را پس رساندن به دمای مورد نظر ، به میزان دو یا سه برابر سابه قهوه، به صورت دایره ای بر روی قهوه بریزید. سپس با یک جسم خارجی همچون یک قاشق چوبی به مدت ده ثانیه قهوه و آب را تحریک کرده و سپس پس از سی ثانیه توقف جهت خروج گاز دی اکسید کربن و در واقع عملیات شکفتن، آبگیری دوم را به صورت کامل و آهسته بر روی قهوه انجام دهید. ممکن است دستور العمل مورد استفاده دارای چند ریزش آب بر روی قهوه باشد.

      نکته حائز اهمیت در خصوص نحوه و میزان ریزش آب، این است که سرعت ریزش آب و برخورد آن با سابه قهوه، تلاطمی ایجاد خواهد کرد که اگر سرعت این برخورد بالا باشد، می تواند به تفاوت در مقادار عصاره گیری منجر گردد.

      پس از آنکه آب به خوبی در مدت زمان مورد نظر از سابه های قهوه عبور کرد، می بایست قهوه ای بسیار شفاف را در کمکس مشاهده نمایید. پس از اتمام عصاره گیری، فیلتر حاوی تفاله قهوه را از کمکس خارج و قهوه را سرو نمایید.

      روش دم آوری قهوه به وسیله آئروپرس

      روش های دم آوری قهوه آئروپرس یکی از ابزارهای دم آوری قهوه های تخصصی می باشد که از محبوبیت بسیار زیادی بین قهوه دوستان برخوردار بوده و در سال 2005 توسط آلن آدلر مخترع آمریکایی به ثبت رسید. محبوبیت این وسیله دم آوری تا جایی پیشرفت کرد که هر ساله مسابقات دم آوری قهوه توسط آئروپرس در تمام کشورهای دنیا در زمانی معین برگزار و نفرات اول در هر کشور وارد مسابقات جهانی می شوند. اجزای آئروپرس عبارتند از:

      دو قسمت اصلی بدنه با نام های چمبر (محفظه) و پلانژر (استوانه فشار)

      کپ (سرپوش پلاستیکی)

      استیر (قاشق پلاستیکی)

      اسکوپ (پیمانه پلاستیکی)

      فیلتر(کاغذی قابل تعویض یا فلزی)

      مخزن نگهداری فیلترها

      فانل (قیف پلاستیکی)

      قابل ذکر است فیلتر اصلی آئروپرس، کاغذی می باشد، اما در سال های اخیر شرکت های مختلف نسبت به تولید فیلترهای فلزی چند بار مصرف اقدام نموده اند.

      تجهیزات مورد نیاز

      آئروپرس

      فیلتر کاغذی یا فلزی

      کتری برقی یا کتری دارای دماسنج

      دانه کامل قهوه

      آسیاب دستی یا برقی

      ترازو

      زمان سنج

      سرور یا فنجان

      نحوه دم آوری

      دم آوری قهوه توسط آئروپرس به دو شیوه سنتی و برعکس انجام می گیرد. در روش سنتی شکل وسیله به صورت یک سرنگ بزرگ در زمان دم آوری حفظ می شود و این در حالی است که در شیوه دیگر و در زمان بارگیری قهوه و قبل از عصاره گیری آئروپرس شکلی شبیه به سرنگ برعکس خواهد داشت. هریک از شیوه های دم آوری در آئروپرس دارای دستورالعمل های بسیار زیادی می باشند. آئروپرس یکی از متنوع ترین و متفاوت ترین ابزار دم آوری قهوه های تخصصی می باشد. دم آوری به شیوه برعکس به صورت کلی به شرح ذیل می باشد: ابتدا می بایست پلانژر را از قسمت لایتیکی که بر سر آن متصل بوده به چمبر وصل نموده و آن را آماده دم آوری کنید.

      فیلتر کاغذی غلتکی شکل را داخل سرپوش قرار داده و با آب داغ شستشو دهید.

      آئروپرس را بر روی ترازو قرار دهید.

      پس از آسیاب کردن قهوه به میزان و اندازه توصیه شده در دستورالعمل مورد استفاده، می بایست قهوه را داخل چمبر بریزید.

      مقدار آب مورد نیاز را طبق دستورالعمل بر روی قهوه های آسیاب شده در زمان مقرر بریزید

      به تعداد دور توصیه شده، آب داغ و قوه را توسط قاشق هم بزنید.

      مدت زمان مورد نیاز جهت دم آوری را رعایت می کنیم. طی این زمان ذرات قهوه در آب غوطه ور می شوند. پس از اتمام زمان دم آوری، سرپوش پلاستیکی را بر روی دهانه چمبر پیچ کرده و به سرعت آئروپرس را جهت انتقال عصاره قهوه، بر روی لیوان یا سرور محل عصاره گیری قرار می دهید.

      حال به آهستگی با آوردن فشار بر پلانژر، نسبت به انتقال عصاره قهوه به فنجان یا سرور اقدام نمایید.

      انواع روشهای دم آوری قهوه آروپرس- گروه صنعتی آراکاپ
      روش دم آوری آیروپرس- گروه صنعتی آراکاپ

      پس از پایان عصاره گیری و جداسازی سرپوش پلاستیکی، شاهد قرص قهوه ای که با فشار بر پلانژر توسط ذرات قهوه شکل گرفته است، خواهیم بود.

      لازم به ذکر است دم آوری به شیوه سنتی تفاوت در شکل قرارگیری آئروپرس دارد. به گونه ای که در ابتدای امر، سرپوش با فیلتر شستشو شده داخل آن بعد از پیچ شدن بر دهانه چمبر، بر روی لیوان یا سرور قرار می گیرد. ابتدا قهوه و سپس آب داخل چمبر ریخته می شود. در مرحله بعد با توجه به دستورالعمل، استفاده یا عدم استفاده از قاشق پلاستیکیو سپس قرار دادن پلانژر بر روی چمبر که منجر به ایجاد خلا می گردد. زمان مورد نظر جهت غوطه وری آب و قهوه آسیاب شده رعایت شده و در نهایت با فشار بر پلانژر، قهوه ما عصاره گیری می شود.

      دم آوری قهوه با سایفون: آموزش گام به گام طرز استفاده از سایفون از قدیمی‌ترین روش های دم‌آوری قهوه

      روش دم آوری قهوه با سایفون را می توان در بین روش های دم آوری یکی از جذاب ترین گزینه معرفی کرد که بسیاری از دوست داران قهوه از دیدن طرز استفاده و روش کار آن لذت می برند.هرکس که سایفون را در نگاه اول می بیند این تصور را می کند که با یک وسیله جدید و مدرن رو به رو شده در حالی که سایفون حتی از اسپرسو ساز و فرنچ پرس نیز دارای قدمت بیشتری می باشد. قهوه حاصل از دم آوری با سایفون با طعم و تاقیر فوق العاده است.

      طراحی زیبا و سطح شیشه ای صیقلی آن در کنار کاربرد و قهوه ی با کیفیتی که می توان با آن تهیه کرد، همه و همه دست در دست هم دادند تا سایفون در قرن 19 ام به عنوان انقلاب گر فرآیند دم آوری در اروپا محبوبیت پیدا کند. مانند قهوه ساز کمکس، سایفون نیز برای مدتی در میانه های قرن 20 ام به عنوان انقلاب گر فرآیند دم آوری قهوه در اروپا محبوبیت پیدا کند.

      قهوه ساز سایفون چیست؟

      قهوه ساز سایفون، نوعی از قهوه سازها است که به روش دم آوری قهوه با خیساندن عمل می کند.

      سایفون توسط یک فرد آلمانی بنام لوئف طراحی شد اما بارها مورد اصلاح و تغییر قرار گرفت اما با گذشت زمان میزان دم کردن قهوه با سایفون کاهش پیدا کرد و دستگاه های دیگری مانند وی 60 و فرنچ پرس اوج گرفتند.

      کشورهای تایوان و کره از جمله کشورهایی می باشند که به دم کردن قهوه با سایفون علاقه بسیار زیادی دارند تا جایی که هر ساله مسابقاتی با نام دم آوری با سایفون نیز برگزار می کنند، همچنین این دو کشور بزرگترین تولید کنندگان این دستگاه نیز در جهان به حساب می آیند

      سایفون یکی دیگر از ابزار دم آوری قهوه های تخصصی می باشد که با استفاده از فشار بخار آب و خلا درون مخزن ها، قهوه را به شیوه غوطه وری آماده می کند. نام دیگر این وسیله بیشتر نمایشی، وکیوم پات می باشد. اجزای یک سایفون عبارت است از دو مخزن شیشه ای در بالا و پائین سایفون که قسمت بالا مخصوص دم آوری قهوه بوده و قسمت پائین در ابتدای عملیات دم آوری، مخزن آب و در نهایت محل قرارگیری قهوه عصاره گیری شده بعد از گذر از فیلتر می باشد.

      شناخت بخش های مختلف سایفون

      محفظه شیشه ای زیرین: این قسمت که همان منبع آب برای دستگاه نیز به حساب می آید وظیفه نگهداری آب و حرارت دادن آن را بر عهده دارد که در انتهای کار دم آوری، قهوه آماده شده درون آن جمع آوری می شود.

      محفظه شیشه ای لوله دار: محفظه دوم ما که بر روی دستگاه قرار می گیرد این قسمت می باشد که وظیفه اصلی آن نگهداری پودر قهوه در ابتدای کار می باشد.

      محفظه شیشه ای لوله دار: محفظه دوم ما که بر روی دستگاه قرار می گیرد این قسمت می باشد که وظیفه اصلی آن نگهداری پودر قهوه در ابتدای کار می باشد.

      پایه نگهدارنده: همانطور که از نام این قسمت مشخص است، پایه ای که محفظه زیرین بر روی آن قرار می گیرد و باعث می شود که از سطح زمین فاصله بگیرد در اصطلاح به آن پایه نگهدارنده گفته می شود.

      منبع گرمایی: بخش بعدی که در دم کردن قهوه با سایفون به آن احتیاج می باشد منبع گرمایی می باشد که وظیفه ایجاد حرارت و انتقال آن به محفظه شیشه ای زیرین می باشد.

      فیلتر: بخش پایانی که برای شما معرفی می کنیم فیلتر می باشد که در انتهای محفظه شیشه ای بالایی به کمک فنری لبه دار تعبیه می شود.

      سایفون نیز در اشکالی مشابه در انجام عملیات دم آوری و صرفا تغییراتی در ظاهر تولید شده است.

      تجهیزات مورد نیاز:

      دستگاه قهوه ساز سایفون

      کتری برقی یا کتری دارای دماسنج

      دانه کامل قهوه

      آسیاب دستی یا برقی

      ترازو

      زمان سنج

      سرور یا فنجان

      نحوه دم آوری

      فیلتر کاغذی یا فلزی که جهت جلوگیری از ورد تفاله قهوه به مخزن پائین می باشد را در مکان تعبیه شده قرار دهید. قابل ذکر است واشر موجود در مخزن پائین وظیفه ایجاد خلا در زمان دم آوری را دارد.

      مخزن شیشه ای پائین را با آب سرد مناسب دم آوری پر کنید. سوخت مورد نیاز جهت منبع گرمایشی را آماده کنید.

      سایفون را بر روی منبع گرمایشی قرار دهید.

      در انتظار به جوش آمدن آب سرد داخل مخزن پائین بمانید.

      بخار ایجاد شده با فشار منجر به بالا رفتن آب جوش از لوله شیشه ای به مخزن بالا می گردد. مقدار سابه قهوه مورد نیاز را بر اساس دستور العمل، داخل آب جوش در مخزن بالا بریزید. در زمان ریختن قهوه به داخل مخزن بالای سایفون، دمای آب باید در حدود 85 تا 90 درجه باشد.

      در مخزن بالا آب و قهوه با هم غوطه ور می شوند و با یک جسم خارجی قهوه و آب را هم بزنید.

      حفظ دما در مخزن بالا منجر به یکنواختی در دم آوری قهوه می گردد. در زمان غوطه وری آب و قهوه، مقداری آب داخل مخزن پائین باقی می ماند و این امر منجر می گردد آسیبی به مخزن شیشه ای این قسمت در اثر شدت گرما وارد نشود. آب و قهوه در حدود حداقل یک دقیقه بر اساس دستورالعمل مورد استفاده در حالت غوطه وری قرار می گیرند.

      با جدا سازی منبع گرمایشی از دستگاه سایفون و با ایجاد انقباض در مخزن پائین، خلا ایجاد شده و در نهایت قهوه عصاره گیری شده پس از گذر از فیلتر فلزی یا کاغذی، وارد مخزن پائین می گردد.

      در نهایت و بعد از عصاره گیری، شکل تپه مانند ایجاد شده از تفاله قهوه در مخزن بالای سایفون، می تواند نشانه خوبی جهت موفقیت آمیز بودن نحوه عصاره گیری تلقی گردد.

      دستورالعمل های مورد استفاده جهت سایفون معمولا شبیه به هم می باشد و امکان مانور در ایجاد تنوع در دم آوری با این وسیله بسیار کم می باشد.

      چرا سایفون؟

      قبل از هر چیزی باید گفت سایفون خیلی هیجان انگیز است! پروسه دم آوری قهوه با سایفون و تماشای بالا و پایین رفتن آب بین دو محفظه و درک دلیل علمی انی اتفاق برای هر کسی که عاشق قهوه است می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

      غوطه وری کاملی که در فرآیند دم آوری قهوه با سایفون انجام می شود، در کنار عصاره گیری سریع، موجب ایجاد طعمی خارق العاده می شود ( مقصود از غوطه وری تماس پودر قهوه با آب در طی دم آوری است)

      اگر قهوه با تاقیر دهانی کامل می خواهید قهوه تهیه شده با سایفون به شرطی که یک آدم حرفه ای فرآیند دم آوری را انجام داده باشند همان چیزی است که شما می خواهید. برای آن دسته از افراد که دنبال بالابردن مهارت هایشان در دم آوری قهوه هستند و این کار با به عنوان یک علاقه مندی و سرگرمی دنبال می کنند، حرفه ای شدن در کار با سایفون یک ترقی حسابی محسوب می شود

      نتیجه گیری

      در همه این روش ها از مخلوط آب جوش با قهوه آسیاب شده (دانه قهوه ای كه برشته و آسیاب شده باشد) استفاده خواهد شد. پودر قهوه یا پشت صافی باقی می ماند یا به همراه نوشیدنی داخل فنجان ریخته میشود. میزان ریز بودن دانه قهوه بستگی به نوع نوشیدنی دارد که می خواهیم با آن قهوه را بسازیم.

      آیا شما یک عشق واقعی قهوه هستید؟ آیا می‌خواهید هر روز با یک فنجان قهوه‌ی تازه و خوشمزه روزتان را شروع کنید؟ اگر پاسختان بله است، دستگاه رست قهوه آراکاپ برای شما طراحی شده است.

      لوازم برقی تهیه قهوه، آب را به جوش خواهند آورد و پس از آن مواد ضروری را بدون این كه لازم بشود انسان كمک زیادی داشته باشد، با یکدیگر مخلوط مینماید. این دستگاه ها بر اساس برنامه زمانبندی مخصوص به خود عمل خواهند کرد. افرادی كه در تهیه نوشیدنی قهوه تبهر دارند، دانه های سبز قهوه خام و دم كردن آن ها را به روش های سنتی ترجیح میدهند.

      برشته کردن دان خام قهوه یک مرحله مهم در فرآیند تولید قهوه است که به عنوان رستری قهوه نیز شناخته می شود. در این مرحله، دان قهوه از میوه قهوه جدا می شود و به شکلی آماده می شوند که بتواند برای قهوه سازی استفاده شود. دان خام قهوه پس از عبور از مراحل انتخاب و جداسازی، شستشو و خشک کردن وارد مرحله برشته کاری می شود. برشته کاری یا رست دان قهوه باعث برشته کردن دان قهوه و تبدیل به قهوه قابل آسیاب و دم آوری می شود.

      با دستگاه رست قهوه با کیفیت، تجربه‌ای بی‌نظیر از مزه و عطر قهوه‌ی تازه را تجربه کنید!

      اگر واقعا شما عاشق قهوه هستید و هر روز را با یک فنجان قهوه‌ی تازه و خوشمزه روزتان را شروع می کنید اگر پاسختان بله است، دستگاه رست قهوه آراکاپ برای شما طراحی شده است.

      🌟 ویژگی‌های برتر دستگاه رست قهوه آراکاپ:

      🔸 برشته کاری سریع: امکان تهیه 3 بار رست در ساعت، دستگاه ما به سرعت و با دقت بالا قهوه‌ی شما را برشته می‌کند.

      🔸 طراحی با بهترین متریال: دستگاه های گروه صنعتی آراکاپ سعی کرده از بهترین متریال برای تولید رستر قهوه خود استفاده کند.

      🔸 ساخت با کیفیت: دستگاه برشته کاری قهوه ما از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است تا به شما برای سال‌ها خدمت کند.

      🔸 تنوع: با دستگاه برشته کاری ما، شما می‌توانید متناسب با مقدار نیاز به دان رست شده یکی از دستگاه های شرکت آراکاپ در وزنهای 2، 5، 15، 30، 60 و 120 کیلو را تهیه کنید.

      در فروشگاه اینترنتی آراکاپ می توانید مشخصات و قیمت رستر قهوه 2 کیلویی را مشاهده کنید این دستگاه رست 2 کیلویی مناسب استفاده در کافه هایست که میخواهند کسب و کار خود را گسترش دهند و قهوه مورد نیاز خود را تامین کنند. برای کافی شاپ هایی که تصمیم دارند تبدیل به کافه رستری شوند و همچنین تا حدی بتوانند قهوه مورد نیاز برخی از کافه ها را تامین کنند باید از رستر قهوه 5 کیلویی استفاده کنند. دستگاه رست قهوه 5 کیلویی حجم بالاتری دان (15 کیلو در ساعت) را تامین می کنند، تجهیزات جانبی مورد نیاز دستگاه رست 5 کیلویی PLC می باشد.

      برای کارگاه های رست قهوه با حجم متوسط رستر قهوه 15 کیلویی گزینه ی مناسبی می باشد. این دستگاه توان رست دان قهوه تا 45 کیلو را می تواند ارائه دهد. تجهیزات جانبی مورد نیاز دستگاه رست 15 کیلویی PLC و دود سوز می باشد. برای کارگاه های رست با حجم بالاتر و کارخانه های رست با حجم کم رستر قهوه 30 کیلویی بهترین و مناسب ترین دستگاه می باشد. دستگاه رست قهوه 30 کیلویی توان رست 90 کیلو رست در دقیقه را دارد. تجهیزات جانبی مورد نیاز رستر قهوه 30 کیلویی دود سوز، فیدر (بالابر دان) و PLC می باشد که با توجه به نیاز افراد می تواند متغیر باشد. رستر قهوه 60 کیلویی یکی از بهترین دستگاه های تولید شده در شرکت آراکاپ می باشد که توان رست 180 کیلو قهوه در ساعت را داراست و مناسب کارخانه های رست قهوه با توان بالا می باشد. تجهیزات جانبی مورد نیاز دستگاه رست 60 کیلویی دود سوز، فیدر، PLC با توجه به حجم کار و مکان وجود دستگاه می تواند متفاوت باشد.

       

      کیفیت قهوه و ارتباط با دستگاه بسته‌بندی قهوه

      کیفیت دستگاه بسته‌بندی قهوه به چند دلیل ارتباط تنگاتنگی با کیفیت قهوه دارد:

      1. حفظ طراوت: بسته‌بندی باکیفیت با ایجاد مانعی در برابر رطوبت، اکسیژن، نور و سایر عوامل خارجی که می توانند طعم و عطر قهوه را به مرور زمان کاهش دهند، به حفظ تازگی قهوه کمک می کند.

      2. محافظت در برابر آلاینده های خارجی: بسته بندی خوب از آلودگی ناشی از منابع خارجی مانند گرد و غبار، حشرات و سایر آلاینده ها جلوگیری می کند و تضمین می کند که قهوه تمیز و سالم برای مصرف باقی می ماند.

      3. تمدید ماندگاری: بسته بندی مناسب می تواند با جلوگیری از اکسید شدن و خراب شدن قهوه، ماندگاری قهوه را افزایش دهد و به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا از طعم کامل قهوه برای مدت طولانی تری لذت ببرند.

      4. تصویر و ادراک برند: کیفیت دستگاه بسته‌بندی قهوه نشان دهنده تعهد برند به ارائه یک محصول درجه یک است. بسته بندی با کیفیت بالا ارزش درک شده قهوه را افزایش می دهد و به تجربه مثبت مصرف کننده کمک می کند.

      5. راحتی و کارایی: بسته بندی به خوبی طراحی شده، راحتی نگهداری، جابجایی و توزیع قهوه را افزایش می دهد و آن را برای مصرف کنندگان جذاب تر می کند و رضایت کلی آنها را از محصول بهبود می بخشد.

      به طور خلاصه، کیفیت بسته بندی به طور مستقیم بر کیفیت و تازگی قهوه داخل پاکت، و همچنین تجربه کلی مصرف کننده و درک برند تأثیر می گذارد.

       

      نیاز به وجود برس باکس (ناک باکس) پس از دم آوری قهوه:

      سطل ناک باکس  در کافه‌ها و رستوران‌ها به منظور جمع‌آوری و دفع مواد زباله و پسماندهای مصرفی قهوه استفاده می‌شود. سطل برس باکس (ناک باکس) یکی از اجزای اصلی تجهیزات بهداشتی و منظم پس از دم آوری قهوه است. وظیفه اصلی آن مرتب‌سازی و مدیریت پسماندهای تولیدی در مکان‌های خدمات غذایی و نوشیدنی است. ناک باکس چیست؟!

      از جمله وظایف برس باکس (ناک باکس) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

      جمع‌آوری پسماند قهوه: سطل برس باکس (ناک باکس) به عنوان مکانی برای جمع‌آوری مواد زباله مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشتریان می‌توانند پسماندهای خود از جمله سرویس‌های یک‌بار مصرف، نایلون‌ها، سفره‌ها و دیگر مواد زباله‌ای را درون سطل برس باکس (ناک باکس) دور انداخته و تمیزی محیط را حفظ کنند.

      ترویج بهداشت و تمیزی: سطل برس باکس (ناک باکس) به عنوان یکی از ابزارهای بهداشتی و تمیزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها به کافه‌ها کمک می‌کنند تا محیط خود را تمیز نگه دارند و از تجمع پسماندها در اطراف جلوگیری کنند.

      مدیریت محیط: سطل برس باکس (ناک باکس) به مدیریت محیط و ایجاد یک تجربه خوب برای مشتریان کمک می‌کنند. زمانی که پسماندها به‌طور منظم جمع‌آوری و دفع می‌شوند، محیط کافه یا رستوران تمیزتر و جذاب‌تر برای مشتریان می‌شود.

      در کل، سطل برس باکس (ناک باکس) در کافه‌ دارها و خانم های خانه دار به منظور مدیریت پسماندها و حفظ تمیزی و بهداشت مکان خدمات غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار از اهمیت بالایی برخوردار است و به مکان‌های عمومی کمک می‌کند تا در ارائه خدمات بهتر و تجربه بهتری برای مشتریان دست یابند.

      بازگشت به لیست

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *