معرفی تجهیزات

ناک باکس نه! برس باکس

ناک باکس نه! برس باکس- گروه صنعتی آراکاپ

ناک باکس چیست؟

ناک باکس یک وسیله معمول در کافه‌ها و مکان‌هایی است که اسپرسو سرو می‌شود، این وسیله برای تخلیه پسماندهای قهوه باقی‌مانده‌ در پرتافیلتر اسپرسوساز استفاده می‌شود. پس از عصاره‌گیری با دستگاه، تفاله‌های قهوه موجود در پرتافیلتر اسپرسوساز باید تخلیه شوند تا برای مرحله بعدی عصاره گیری آماده شود، ناک باکس همانند سطل زباله برای تفاله‌های قهوه کاربرد دارد. این ابزار دارای یک میله وسط می‌باشد که جهت کوبیدن پرتافیلتر و تخلیه قرص تفاله قهوه می‌باشد، که بعد از این کار می‌توانید با دستمال تمیز داخل پرتافیلتر را تمیز کرده و دوباره استفاده کنید. این امر باعث جلوگیری از شستشوی مداوم پرتافیلتر شما می‌گردد، جنس این میله وسط پلاستیکی یا فلزی که دورش از ابر مقاوم پوشانده شده می‌باشد که باعث محافظت لبه‌های پرتافیلتر می‌باشد. ناک باکس یک سطل در ابعاد متفاوت است که در نزدیکی دستگاه اسپرسوساز تعبیه می‌شود، این سطل دارای یک میله مقاوم است که با پلاستیک پوشانده شده. مخزن ناک باکس به راحتی شسته می‌شود و انواع مختلفی از لحاظ رنگ و ابعاد دارد.

استفاده از سطل ناک باکس در کافه ها دارای مزایا و معایب متعددی است که میخواهیم به آن بپردازیم:

ناک باکس- گروه صنعتی آراکاپ

مزایا و معایب استفاده از ناک باکس:

مزایا:

جلوگیری از پخش پسماند قهوه: یکی از مزایای اصلی استفاده از ناک باکس این است که اجازه می دهد پسماند قهوه به طور کامل از روی پرتافیلتر خارج شود و پسماند قهوه تخلیه شود

افزایش سرعت در خدمات دهی: ناک باکس به باریستا امکان تخلیه سریع پرتافیلتر و رسیدگی به سایر مشتریان را می دهد

معایب:

فضاو هزینه: ناک باکس فضای زیادی را اشغال می کند، اگر کافه فضای محدودی داشته باشد این وسیله ممکن است به مشکل تبدیل شود.

نیاز به مراقبت و نظافت: ناک باکس ها به تمیز کردن دائم نیاز دارند تا از ایجاد بوی ناخوشایند کپک زدگی پسماند قهوه جلوگیری شود. همچنین از رشد قارچ ها جلوگیری شود.

 ایجاد ظاهر نامناسب: در برخی موارد ناک باکس ممکن است از لحاظ ظاهری باعث ایجاد جلوه نامناسبی در کافه شما شود و با دکوراسیون شما ناسازگار باشد، استفاده از ناک باکس در کافه ها به میزانی می تواند کارآمد باشد که مدیریت مناسب و در نظر گرفتن مزایا و معایب آن می تواند به بهبود مدیریت پسماند قهوه کمک کند.

عدم تخلیه کامل پسماند قهوه: هر اندازه برای کار با ناک باکس حرفه ای شده باشید ممکن است مقداری از پسماند قهوه داخل پرتافیلتر دستگاه اسپرسوساز باقی بماند و ناچار هستید از یک دستمال برای تمیزی نهایی پرتافیلتر استفاده کنید.

امکان لغزش یا ریزش سطل روی زمین: سطل ناک باکس به گونه ای طراحی شده که روی میز کنار دستگاه اسپرسوساز تعبیه می شود این امکان وجود دارد که در صورت برخورد دست با سطل از روی میز لیز بخورد و همه محتوای آن روی زمین بریزد، چراکه ناک باکس فاقد هر نوع درب برای جداکردن مخزن پسماند قهوه می باشد.

برس باکس علیه ناک باکس

برس باکس بهترین جایگزین ناک باکس

برس باکس چیست؟

برس باکس یک محصول تولید شده توسط شرکت آراکاپ می باشد و یک جایگزین مناسب به جای ناک باکس است. برس باکس یک دستیار مناسب برای باریستاهایی است که به دنبال راه حل آسان، سریع و بهداشتی برای مدیریت پسماند قهوه خود هستند.

برس باکس- گروه صنعتی آراکاپ

فیلم معرفی محصول برس باکس به جای ناک باکس

درباره محصول برس باکس:

سطل پلاستیکی مقاوم با درب مشبک و جداشونده متشکل از دو پروانه جهت تخلیه پسماند قهوه داخل پرتافیلتر ویک برس جهت تمیزکاری نهایی داخل بسکت پرتافیلتر می باشد. کارکردن با آن برای کاربر و باریستا ساده و سریع و در عین حال کاملا بهداشتی است.

  • کارایی به گونه ای تعبیه شده که تفاله قهوه پرتافیلتر توسط پروانه ها تخلیه شده و با فرچه کناری بسکت کاملا تمیز و پاک می شود.
  • بدون دخالت دستمال یا وسیله ای یک پرتا فیلتر تمیز برای استفاده مجدد دارد.

نحوه سرهم کردن برس باکس:

برس باکس از قطعات مختلفی طراحی شده است تا شما بتوانید برای دستگاه صنعتی و نیمه صنعتی و خانگی اسپرسوساز استفاده کنید.

  • 4 مدل پروانه تخلقه و یک برس همراه 3 عدد پیچ داخل سطل می باشد.
  • پروانه ها هر 2 عدد برای بسکت سایز صنعتی 58 میلی متری و 2 عدد برای بسکت خانگی 51 میلی متر طراحی شده است.
  • یک پروانه برای بسکت دوبل و یک پروانه 9 برای بسکت تک می باشد.

 شما باید بنابه نیاز خود پروانه و برس را روی درب قرار دهید و با پیچ از زیر آن را محکم کنید. درب را روی سطل یا روی میز قرار داده و استفاده کنید.

نحوه سرهم کردن برس باکس- گروه صنعتی آراکاپ

محصول برس باکس را می توانید برای دستگاه اسپرسوساز صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی استفاده کنید. پروانه های تخلیه در 3 مدل سایز کوچک و بزرگ دستگاه همچنین در 2 سایز بسکت تک و بسکت دوبل طراحی شده است.

برس باکس دارای ویژگی‌ها و مزایای زیر است:

1.تمیزی و بهداشت: برس باکس به شکلی طراحی و تولید شده که پس از تخلیه پرتافیلتر دستگاه اسپرسوساز توسط برس تعبیه شده روی درب داخل پرتافیلتر کاملا تمیز شده و نیازی به تمیزی مجدد ندارد

2.دسترسی آسان: برس باکس به طور معمول در نزدیکی ماشین‌های اسپرسو و باریستا در کافه‌ها قرار می‌گیرد، که به باریستاها امکان دسترسی سریع به آن را می‌دهد.

3.جلوگیری از پخش قهوه: با استفاده از برس باکس، قهوه‌های استخراج شده به طور کامل از پرتافیلتر خارج می‌شوند، و این باعث می‌شود که هیچ قهوه‌ای پخش نشود.

4.ساده و تمیز: برس باکس به طور معمول از مواد مقاومی مانند پلاستیک مقاوم ساخته می‌شود. این ویژگی‌ها به تمیز کردن آسان و نگهداری آن کمک می‌کنند.

5.جلوگیری از بوی ناخوشایند: با دور انداختن فوری پسماندهای اسپرسو و شستشوی سریع برس باکس، از ایجاد بوی ناخوشایند در محیط کافه جلوگیری می‌شود.

6.طراحی جذاب: برس باکس‌ دارای طراحی‌ زیبا و جذابی هستند که به تزئین کافه و ایجاد جذابیت برای مشتریان کمک می‌کنند. از آنجایی که امکان تعبیه برس باکس داخل میز وجود دارد کافه دار نیازی به نگرانی بابت ایجاد ظاهر مناسب برای کافه خود ندارد.

نحوه استفاده:

برس باکس‌ها در حالت های مختلفی امکان استفاده دارند.

ساده روی میز

برس باکس قهوه ای گروه صنعتی آراکاپ

برش دادن میز و تعبیه سطل داخل شکاف میز

ناک باکس برس باکس روی میز- گروه صنعتی آراکاپ

قرار دادن درب روی یک سطل چوبی

ناک باکس برس باکس روی میز چوبی- گروه صنعتی آراکاپ

جدا کردن درب مشبک و قرار دادن یک سطل زیر میز

به طور کلی، برس باکس یک وسیله مهم در فرآیند تهیه و خدمات دهی قهوه در کافه‌ها است که به باریستاها کمک می‌کند تا پرتافیلتر را به بهترین شکل و سریع ترین زمان تمیز کنید.

فیلم شیوه های استفاده از برس باکس

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *