برشته کاری(رست دانه)

رستر چیست؟ رستری‌ها چه کسانی هستند؟

رستر چیست- گروه صنعتی آراکاپ

وقتی بیشتر مردم به قهوه فکر می کنند، به نوشیدنی دم شده با آب جوش و دانه های قهوه که قبلا برشته و آسیاب شده اند فکر می کنند. آنها به مراسم صبحگاهی خود فکر می کنند که نوشیدنی دم کرده مورد علاقه خود را برای کمک به آنها در روز پیش رو می نوشند. در این مقاله ی جالب از سایت گروه صنعتی آراکاپ بررسی اجمالی خواهیم داشت در مورد اینکه رستر چیست و رستری ها چه کسانی هستند؟

رستری ها در مورد فرآیند پیچیده بو دادن فکر می کنند که دانه سبز درخت را به دانه قهوه قهوه ای تیره معطری تبدیل می کند که ما آن را می شناسیم و دوست داریم، و طعم و کیفیت فنجان تمام شده را تعیین می کند. خلاقیت آن‌ها با برشته کردن دانه‌های قهوه به‌دقت تهیه‌شده به خود را نشان می دهد. آنها در اصل، هم دانشمندان و هم هنرمندان دنیای قهوه هستند، و آن دانه قهوه سبز فروتن، بوم خالی آنهاست.

برشته‌کننده‌ها افرادی هستند که دانه‌های قهوه سبز وارداتی را به دانه‌هایی تبدیل می‌کنند که می‌توان آن‌ها را آسیاب کرد، دم کرد و توسط مشتریان مصرف کرد – بخشی حیاتی از زنجیره تامین قهوه توسط همین افراد تامین می شود.

روستر قهوه را می توان به دو صورت تعریف کرد. هر تعریف به فرآیند برداشت دانه‌های قهوه سبز و تبدیل آنها به دانه‌های قهوه ای، یا سیاه اشاره دارد، که سپس آسیاب شده و برای تهیه قهوه استفاده می شود. اولین تعریف از رستر قهوه این است که افراد حرفه‌ای دانه‌ها را به مقدار زیاد تهیه می‌کنند آنها زمان برشته شدن را برای دستیابی به انواع خاصی از طعم‌ها در نظر می‌گیرند. مورد دوم می‌تواند به تعدادی ماشین‌های مختلف یا گاهی اوقات افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند اشاره داشته باشد که می‌توانند در خانه برای ایجاد رست قهوه در دسته‌های بسیار کوچک‌تر استفاده شوند.

برشته کردن در مقیاس بزرگ توسط بسیاری از روست‌کنندگان قهوه به عنوان یک هنر در نظر گرفته می‌شود. برشته‌کننده‌ها ابتدا باید مقداری از دانه‌ی قهوه‌ی با کیفیت خوب تهیه کنند و سپس از دستگاه‌های برشته‌کننده بزرگ برای ایجاد آنچه به عنوان «برشته‌شده» نامیده می‌شوند، استفاده می‌کنند. این ها بسته بندی شده و در محل فروخته می‌شوند، یا ممکن است به تعدادی از شرکت ها ارسال شوند، جایی که مستقیماً به شکل دانه به مشتریان فروخته می شوند، یا برای نوشیدنی های قهوه خوشمزه دم می‌شوند.

برخی از دستگاه‌های برشته‌کننده قهوه در پس‌زمینه کار می‌کنند، و مکان تأسیسات آنها خیلی مشخص نیست. برخی از آنها فرآیندهایی را انجام می‌دهند که بسیار محبوب هستند. سبک‌های دقیقی که آنها آنها رست می کنند ممکن است بر اساس مشخصات خاصی در هر گیاهی که شرکت استفاده می‌کند، برشته شود. سطح شهرت تجربه روست‌کننده‌های قهوه متغیر است، اما وقتی این افراد یا شرکت‌ها از روست‌های محبوب خاصی استفاده می‌کنند، ممکن است به یک فروش عمده ای دست پیدا کنند.

رستر چیست؟

برشته کردن قهوه مرحله ای از فرآوری قهوه است که برای نشان دادن ویژگی های خاصی در دانه ی قهوه طراحی شده است. برشته کردن آخرین مرحله قبل از رسیدن قهوه به دست مصرف کننده است. برخی از مصرف کنندگان قهوه حساسیت بیشتری روی عطر و طعم قهوه ی خود دارند و بنابراین با تهیه ی یک روستر کوچک خود مرحله ی برشته کردن را انجام می دهند تا کنترل بیشتری روی قهوه خود داشته باشند. روش های مختلفی وجود دارد که دانه های قهوه را می توان برشته کرد. همچنین ابزاری وجود دارد به نام پروفایل رست که تعیین می کند دانه‌ها چه مدت و در چه شرایطی باید برشته شوند.

مسیر دانه های قهوه قبل از رستر چیست؟

برای برشته کردن قهوه نباید عجله کرد برای این مسئله دلایل متعددی داریم اولین مورد این است که قهوه سبز از قهوه بو داده پایدارتر است. برای حمل و نقل، سبز نگه داشتن قهوه منطقی است زیرا احتمال آسیب کمتری دارد و تا حد امکان نزدیک به مصرف کننده برشته شود تا قهوه مشخصات شیمیایی پیچیده ای را حفظ کند که آن را به نوشیدنی محبوب تبدیل می کند. همانطور که افرادی که قهوه برشته شده قدیمی مصرف کرده‌اند، می‌دانند، اگر قهوه به مدت طولانی بماند، طعم خود را از دست می‌دهد.

دلیل دیگر منتظر ماندن برای برشته کردن قهوه این است که مشخصات طعم قهوه بسته به مدت زمان برشته شدن قهوه پس از فرآوری متفاوت است. برخی افراد قبول دارند که قهوه سبز در حدود یک سال پخت به اوج خود می رسد و پس از آن شروع به از دست دادن روغن هایی می کند که به قهوه طعم آن را می دهد. برخی دیگر ممکن است قهوه را بسیار طولانی تر، به مدت هفت یا هشت سال، پیر کنند. مردم طعم قهوه را که قبل از برشته شدن کهنه شده است به دست آورده اند و ممکن است طعم قهوه بو داده نشده را درک نکنند.

در هنگام برداشت قهوه ی خام در هنگام برداشت، قهوه خام قبل از اینکه برای برشته شدن مناسب باشد، باید مراحلی از جمله خشک کردن و حذف پوسته ها را طی کند. هنگامی که قهوه خام آسیاب، پوسته، صیقل، تمیز و مرتب شد، قهوه سبز نامیده می شود. قهوه سبز برای برشته کردن آماده است، اما لزوماً بو دادن بلافاصله انجام نمی شود.

دانه های قهوه سبز آماده برشته شدن هستند.

در فرآیند برشته کردن قهوه، دانه ها اساسا برشته می شوند. قهوه برشته شده اغلب بر اساس رنگ، از برشته های روشن تا تیره، بر اساس میزان تیره شدن دانه ها درجه بندی می شود. برشته کردن را می توان در دستگاه روستر درام که قهوه را می چرخاند، بر روی تخت های برشته و در سایر انواع روسترها، بسته به ترجیح تولید کننده، انجام داد. بسته به مدت زمان برشته شدن دانه ها و در چه دمایی، صفات مختلفی در دانه ایجاد می شود که منجر به طعم کاملاً متفاوتی در هنگام دم کردن قهوه می شود.

روستر چیست- گروه صنعتی آراکاپ
روستر چیست- گروه صنعتی آراکاپ

روستر قهوه چه می کند؟ روستری کیست؟

یک روستر قهوه که معمولاً به آن روست مستر نیز گفته می‌شود، دانه‌های سبز خام توت‌هایی را که روی بوته‌های قهوه رشد می‌کنند خریداری و استفاده می‌کند و بر فرآیند برشته کردن به رنگ روشن یا تیره نظارت می‌کند تا طعم خوبی داشته باشد. اگر حرفه ای را می خواهید که در تمام طول روز رایحه برشته کردن قهوه داشته باشد و به یک فنجان خوب و خوش طعم آن علاقه داشته باشید، پس این رشته شغلی را بررسی کنید.

چگونه به یک رست مستر تبدیل شویم؟

تبدیل به یک روستر قهوه

برای تبدیل شدن به یک روستر قهوه نیازی به تحصیلات رسمی ندارید، اما کسب تجربه عملی ضروری است. بسیاری از مردم شروع به کسب تجربه در کافه ها می کنند و ممکن است به عنوان یک باریستا شروع کنند. آن‌ها تفاوت‌های طعم قهوه را زیر نظر دیگر استادان برشته کاری یاد می‌گیرند و یاد می‌گیرند که از ابزارهای دیجیتالی استفاده کنند که دما و سرعت هوا را در محفظه برشته کردن ثبت می‌کنند.

یک رستر مستر باتجربه می تواند مهارت های حسی لازم برای برشته کردن مانند بوییدن، تماشا کردن و گوش دادن را به شما آموزش دهد. آنها در مورد برشته کردن دانه های روشن‌تر و تیره‌تر برای افزایش طعم قهوه آموزش می‌دهند زیرا برشته‌کردن برای کنترل طعم است. همچنین می‌توانید با رفتن به جشنواره‌های قهوه و نمایشگاه‌های تجاری برای نمونه‌برداری از تجهیزات تست از تولیدکنندگان و فروشندگان مختلف، به عنوان یک برشته‌کار آموزش دهید.

خرید یک روستر و یک آسیاب یک راه عالی برای شروع فرآیند برشته کردن قهوه است. حتی می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آموزشی و یادداشت برداری از روش‌هایی که از آن لذت می‌برید یاد بگیرید که طعم تفاوت دانه‌ها را بچشید.

شرح شغل روستر قهوه

یک رست استاد در انتخاب بهترین دانه از واردکنندگان نقش دارد و منشا دانه‌ها و محل مزرعه ای که در آن رشد می کند را می داند. آنها ممکن است با کشاورز ارتباط برقرار کنند و فروش و تحویل محصول را بررسی کنند. آنها همچنین فرآیند برشته کردن را کنترل می کنند تا اطمینان حاصل کنند که دانه ی برشته شده ی مورد نظر را دریافت می کنند. برشته کننده باید بر دمای برشته نظارت داشته باشد زیرا گرما باعث خشک شدن و سبک شدن دانه ها می شود. آنها ترک خوردن دانه ها و تیره شدن رنگ آن را مشاهده می کنند. وقتی که قندهای طبیعی موجود در محصول شروع به کاراملی شدن می کنند، نحوه تفت دادن دانه ها باعث تغییر طعم می شود. استفاده از تجهیزات جانبی دستگاه های روست قابل برنامه ریزی برای دستیابی به نتایج ثابت قهوه مرسوم است.

یک روستر قهوه دانه ها را در قیف بالای درام برشته قرار می دهد. آنها دانه های قهوه را در یک لوله در یک درام رها می کنند که در آن محصول در هنگام برشته شدن در گردش است. عملیات مهم تر می تواند تا 11000 پوند در ساعت دان خام را در یک سیستم نوار نقاله بارگیری کند که دانه ها را با یک خط تولید خودکار بسته بندی می کند. کسب و کارهای کوچکتر معمولاً از ظرفیت های کمتری برای تولید قهوه استفاده می کنند. حتی ممکن است بدون اتوماسیون، قهوه را خودشان تخلیه و بسته بندی کنند.

روسترهای قهوه در بالای جدول زمانی تولید باقی می مانند و کیفیت برشته شدن دانه ها را تضمین می کنند. آنها با آزمایش بو و مزه محصول خود برای افزایش طعم قهوه، ترکیبات قهوه را ایجاد و توسعه می دهند.

روست مسترهای خوداشتغال به غیر از نظارت و بسته بندی دانه های قهوه وظایف دیگری مانند شبکه سازی، بازاریابی، خرید و تعمیر تجهیزات، محاسبه هزینه ها، پرداخت قبوض و تکمیل سفارشات دارند.

یک روستر قهوه مهارت های گوش دادن و ارتباط خوبی دارد. آنها همچنین برای موفقیت در این شغل به حس بویایی، چشایی و بینایی خوب نیاز دارند. آنها همچنین باید استقامت بالایی داشته باشند زیرا برای ساعت های طولانی می ایستند و مهارت های حرکتی خوبی برای کار با ماشین آلات دارند و می توانند چندین پوند دانه قهوه را بلند کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *