برشته کاری(رست دانه)

اطلاعاتی که یک مستر رستر مبتدی باید بداند.

نوشیدنی هیجان انگیزی به نام قهوه!

اگر از علاقه مندان به قهوه هستید، اهمیت استفاده از دانه های قهوه تازه برشته شده را درک می کنید. برشته کردن دانه های قهوه خود در خانه می تواند راهی عالی برای اطمینان از دریافت تازه ترین فنجان قهوه در هر بار باشد. اما وقتی نوبت به انتخاب یک روستر قهوه می رسد، دانستن اینکه چه چیزی را باید جستجو کنید می تواند کمی چالش برانگیز باشد. در این مقاله، اطلاعات کلیدی که یک مستر رستر به آن نیاز دارد را از طعم و عطر قهوه حین رست کردن گرفته تا اطلاعاتی در مورد درآمد یک رستری را مورد بحث قرار خواهیم داد. ما همچنین برخی از مزایای بو دادن دانه های قهوه خود را توضیح خواهیم داد و اینکه چرا داشتن روستر مناسب می تواند طعم قهوه شما را تغییر دهد. با این اطلاعات، می‌توانید هنگام انتخاب یک روستر قهوه تصمیمی آگاهانه بگیرید و بهترین تجربه ممکن را هنگام لذت بردن از قهوه تازه برشته شده خود داشته باشید.

در اینجا ملاحظات کلیدی هنگام انتخاب یک روستر قهوه آورده شده است. دستگاه‌های گروه صنعتی آراکاپ در اندازه های مختلفی عرضه می شوند که نیازهای کسب و کار فعلی و رشد آینده شما را برآورده می کند. در مورد رستر قهوه شما نباید به دنبال ارزانترین دستگاه باشید. بد نیست بدانید رستر قهوه آراکاپ فرآیند برشته کردن را ساده می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند تا کل عملیات را به طور کامل از پایه انجام دهید. توانایی کنترل شعله و جریان هوا در یک دستگاه بو دادن خوب بسیار مهم است. از ویژگی های ایمنی برتو می توان به ردیاب نشت گاز، هشدار فشار پایین، آشکارساز شکست شعله و خاموش شدن ایمن اشاره کرد.

درام و هوای گرم رایج ترین در دستگاه های برشته هستند، اما دستگاه های گریز از مرکز و بستر بسته بندی نیز وجود دارند. با یک روستر می توانید عملیات دسته ای یا پیوسته را انجام دهید. آراکاپ تولید کننده ی دستگاه های صنعتی است که می تواند در تایم طولانی به صورت پیوسته کار کند.

روست مستر که به عنوان روستر قهوه نیز شناخته می شود، دانه های سبز خام گیاه قهوه را خریداری کرده و از آنها برای برشته شدن به رنگ روشن یا تیره استفاده می کند تا بهترین طعم را به دست آورد. تبدیل کردن دان قهوه به برشته ای روشن معمولا به نسبت دانه های قهوه با روست تیره ترجیح داده می شوند. اما به طور کلی برای دستگاه های اسپرسو ساز صنعتی و خانگی از قهوه با رست تیره استفاده می شود.

قهوه متوسط ​​روست امروزی دارای طعم و عطر کامل و متعادلی است که آن را به یکی از محبوب ترین رست ها تبدیل می کند.

هزینه دستگاه برشته کردن قهوه از 100 میلیون تا 900 میلیون با توجه به به حجم درام متفاوت است.

ظرفیت درام یک روستر قهوه تجاری مبتنی بر درام  می تواند حداقل 2 کیلوگرم باشد. برای عملیات برشته کردن پیچیده تر، تجهیزات ممکن است به طور قابل توجه ی هزینه بیشتری داشته باشند. علیرغم این واقعیت که قهوه بوداده هنوز یک تجارت سودآور برای بسیاری از خرده فروشان است، حاشیه های آن هنوز بسیار زیاد است. دستگاه درام نوعی دستگاه رست قهوه است که در آن از درام های چرخشی برای چرخاندن و آسیاب کردن دانه های سبز در حین گرم شدن استفاده می شود. برخی استدلال می کنند که بستر سیال اجازه می دهد تا برشته آرام تر انجام شود، در حالی که برخی دیگر استدلال می کنند که این امکان را ندارد. علیرغم این واقعیت که این روسترها گرانتر هستند، اما تجربه ثابت کرده که دانه های یکدست بهتری تحویل می دهند.

یک رست قهوه‌ی خوب برای مبتدیان به چه شکل است؟

یک رست قهوه خوب برای مبتدیان معمولاً یک روست سبک است. دانه های رست شده به رنگ روشن طعم ملایمی دارند و نسبت به رست شده ی متوسط ​​و تیره، اسیدی‌تر هستند. همچنین تمایل به طعم لطیف تری دارند، که آنها را به انتخابی عالی برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند تبدیل می کند. رست‌های سبک همچنین فنجان روشن‌تری دارند و عطر واضح‌تری دارند و برای کسانی که از ظرافت‌های قهوه لذت می‌برند، عالی هستند.

همانطور که قبلاً گفته شد، این مرحله اول بو دادن است و به عنوان مرحله خشک کردن نامیده می شود. هر چه قهوه تیره تر باشد، مواد معطر بیشتری تولید می کند که شبیه کربن می شود. برشته های سبک تا متوسط ​​معمولا دارای ترک های دوم و سوم هستند. برخی از روش ها مؤثرترین هستند، در حالی که برخی دیگر کمتر مؤثر هستند.

چه ترکیبی از قهوه برای مبتدیان بهترین است؟

اگر تازه وارد قهوه شده اید، توصیه می کنیم با کاپوچینو، لاته، کافه آمریکایی یا موکا به عنوان اولین نوشیدنی خود شروع کنید. با مصرف تدریجی قهوه با طعم بیشتری مانند خامه، شکر و طعم های دیگر برای پوشاندن تلخی، به طعم آن عادت خواهید کرد. برای شروع روز خود با قهوه عربیکا هرگز زود نیست.

روان و خوش طعم: کافه آمریکاییو برای قهوه کنجکاو

اگر تازه با قهوه شروع کرده اید و به دنبال یک فنجان صاف و خوش طعم هستید، کافه آمریکایی یک انتخاب عالی است. طعم بسیار زیادی دارد و همچنین نسبت به سایر برشته کن ها راحت تر هضم می شود. یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که هضم قهوه برشته تیره راحت تر از قهوه برشته روشن است زیرا حاوی ماده ای است که از تجمع اسید هیدروکلریک در معده جلوگیری می کند. علاوه بر این، قهوه سرد دارای سطح pH بالاتری نسبت به انواع دیگر قهوه است که به آن اجازه می دهد حتی برای معده نرم تر باشد. در نتیجه، اگر می‌خواهید قهوه‌ای روست کنید که به راحتی روی معده بنوشید، قهوه‌ی برشته تیره یا قهوه سرد هر دو گزینه‌های عالی هستند.

چه نوع برشته ای برای قهوه بهتر است؟

هنگام برشته کردن در حالت متوسط ، می توانید انتظار طعمی ملایم و سنتی را داشته باشید. این برشته ای است که اکثر عطر و طعم شدید ترکیب مکان پیک استارباکس را باز کنید

استارباکس یکی از معروف ترین برندهای قهوه در جهان است. Pike Place یک ترکیب کباب خانگی متوسط ​​است که به طور گسترده تصور می شود کباب تیره تری است، اما به دلیل برشته شدن متوسط ​​نیز شناخته شده است. مخلوط‌های استارباکس طعم قوی‌ای دارند که عمدتاً از کباب تیره‌تر استفاده می‌شود. این رست تیره تر طعمی غنی و شدید را ارائه می دهد که برای عاشقان قهوه در سراسر جهان ایده آل است.

استارباکس کشف کرده است که رست تیره‌تری که برای تهیه قهوه‌هایش استفاده می‌شود، نه تنها مسئول طعم و عطر شدید قهوه است، بلکه یک فنجان قهوه متعادل‌تر را نیز فراهم می‌کند. کباب تیره به لوبیاها عمق و پیچیدگی می بخشد و در نتیجه فنجانی پر طعم و عمق زیادی به دست می آید. افزودن دانه های ریز آسیاب شده قهوه از سراسر جهان باعث بهبود تعادل می شود.

وقتی از ترکیب Pike Place Starbucks استفاده می شود، صرف نظر از اینکه قهوه خود را ترجیح می دهید، می توانید انتظار طعم رضایت بخشی را داشته باشید. رست تیره و دانه های با دقت انتخاب شده، ترکیبی عالی از طعم و عطر را برای کسانی که به دنبال یک تجربه قهوه شدید هستند، فراهم می کند. اگر می‌خواهید یک فنجان قهوه عالی بنوشید، دفعه بعد که بیرون می‌روید، ترکیب Starbucks’s Pike Place را امتحان کنید.

کدام روست قهوه کمتر تلخ است؟

کدام قهوه تلخ تر است؟  قهوه روست روشن یا قهوه روست تیره؟  طعم قهوه روست روشن معمولا کمتر از قهوه روست تیره تلخ است.

عطر و لطافت نفیس مندلینگ سوماترا را کشف کنید

این قهوه به دلیل طعم متوسط ​​برشته شده آن به طور گسترده به عنوان یکی از معروف ترین و محبوب ترین قهوه های جهان شناخته می شود. این نوشیدنی نرم، اسیدیته کم و بدنی پر و همچنین شیرینی بی نظیر، طعم خاکی و عطر پیچیده ای دارد. این قهوه در منطقه Lintong در نزدیکی دریاچه Toba در شمال مرکزی سوماترا رشد می کند و نوشیدنی واقعاً لذت بخش است. با مشخصات طعمی متمایز خود، سوماترا مندلینگ مطمئناً قاطع ترین مصرف کنندگان قهوه را خوشحال می کند. شکلات تلخ، ادویه جات و حتی تنباکو در این قهوه یافت می شود. نوشیدن این قهوه به دلیل اسیدی ملایم و ملایم آن آسان است.

برای کسانی که به دنبال یک تجربه قهوه استثنایی هستند، مندلینگ سوماترا راهی برای رفتن است. این قهوه به دلیل طعم ملایم، عطر و طعم کامل و اسیدیته کم، یکی از بهترین قهوه های جهان است. این قهوه با طعم منحصر به فرد خود که شامل شکلات تلخ، ادویه جات ترشی جات و حتی مقداری تنباکو می شود، مطمئناً قاطع ترین قهوه خورها را خوشحال می کند. این قهوه یکی از بهترین هاست، چه مشکی را ترجیح دهید و چه با پاشیدن خامه و شکر. مندلینگ از سوماترا قهوه ای است که برای هر کسی که از قهوه خوب لذت می برد جذاب است.

کدام روست قهوه طعم بیشتری دارد؟

وقتی صحبت از رست و طعم قهوه به میان می‌آید، ترجیح شخصی است. دانه های تیره‌تر طعم قوی‌تری دارند و طعم دودی‌تری دارند، در حالی که رست‌های روشن‌تر طعم ملایم‌تری دارند. اگر می خواهید بیشترین بهره را از قهوه خود ببرید، توصیه می شود یک روست متوسط ​​انتخاب کنید. قهوه های برشته شده متوسط، طعمی قوی دارند، اما هنوز به اندازه کافی ملایم هستند تا برخی از طعم های طبیعی دانه ها را حفظ کنند. علاوه بر این، قهوه‌های روست متوسط ​​معمولاً اسیدیته و کافئین پایین‌تری دارند، و برای کسانی که می‌خواهند قهوه‌شان را بدون سختی رست تیره لذت ببرند، انتخابی عالی هستند.

فرآیند برشته کردن دانه قهوه چه چیزی را تولید می کند که بهترین طعم را دارد؟ قهوه روست لایت طعم گلی یا گیاهی برجسته تری نسبت به قهوه متوسط ​​روست دارد. قهوه برشته شده لایت دارای طعمی قوی تر و کامل تر است که ماندگاری بیشتری دارد. کباب های سبک علاوه بر داشتن محتوای کافئین بالاتر، طعم ملایم تری نیز دارند. اگر دانه ها کمی برشته شده و رنگ آن قهوه ای روشن است، قهوه نباید روی سطح دانه ها روغن داشته باشد. با برشته شدن دانه ها، طعم قهوه تغییر می کند. وقتی دانه‌های قهوه بو داده تیره گرم می‌شوند، یک پوشش روغنی در قسمت بیرونی دانه‌ها ایجاد می‌شود که به طعم آن کمک می‌کند.

یک قهوه برشته تیره تر حاوی اسیدیته کمتری است که به قهوه روست روشن عطر و بوی شاداب می دهد. دانه های تیره تر، رایحه عمیق، پررنگ و طعم های شدید، آنها را برای برشته کردن ایده آل می کند. افرادی که طعم قهوه را دوست ندارند هرگز نباید قهوه روست سبک بخرند.

قهوه رست لایت: خوش طعم ترین رست

وقتی صحبت از طعم‌دارترین روست قهوه به میان می‌آید، ممکن است تعجب کنید. برخلاف تصور عمومی، سبک‌ترین نوع رست، بیشترین طعم را دارد، زیرا تیره‌ترین حالت رست است. دانه‌های قهوه با برشتگی ملایم به‌خاطر مشخصات طعمی پیچیده‌شان، با نت‌های شیرینی، تندی میوه‌ها و حتی نت‌های گلی معروف هستند. واکنش Maillard نقش مهمی در مشخصات طعم این نوشیدنی پیچیده دارد. هنگامی که گروه‌های کربونیل (از قند) و گروه‌های آمینه در پروتئین‌ها در دماهای بین 150 تا 200 درجه سانتیگراد واکنش نشان می‌دهند، ترکیبات عطر و طعم تولید می‌شوند. برشته کردن دانه‌های قهوه در دمای بالا، طعم‌های پنهان در زیر سطح را نشان می‌دهد و در نتیجه رنگی غنی‌تر از سبز تا قهوه‌ای ماهاگونی ایجاد می‌کند. علیرغم این واقعیت که قهوه روست تیره دارای طعمی متمایز است، پیچیدگی آن کمتر از قهوه روست روشن است. کباب تیره، بر خلاف کباب روشن، به دلیل از بین رفتن برخی از طعم های اولیه در طول فرآیند برشته کردن، تلخ تر است. در نهایت قهوه روست لایت بهترین انتخاب برای دستیابی به خوش طعم ترین طعم است.

دستگاه رست دانه قهوه

قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است. این نه تنها خوشمزه است، بلکه نگهداری آن نیز نسبتاً آسان است. دانه‌های قهوه را معمولاً می‌توان بعد از برشته کردن تا شش ماه مصرف کرد، اگر در محیط خشک و خنک نگهداری شود. دانه‌های قهوه هنوز هم می‌توانند برای تهیه یک فنجان قهوه استفاده شوند، علی‌رغم این واقعیت که ممکن است طعم آن‌ها به خوبی زمانی که برای اولین بار دم می‌کردند نباشد. اگر طعم متمایز تری را ترجیح می دهید، 12 تا 24 ساعت پس از تفت دادن قبل از دم کردن لوبیا صبر کنید.

نیازی به دور ریختن دانه های قدیمی قهوه نیست. در عوض، خارج از چارچوب فکر کنید و راه حل های خلاقانه ای ارائه دهید. راه های مختلفی برای استفاده از آن لوبیای کهنه وجود دارد، از دم کرده سرد گرفته تا اسموتی. آن دانه ها را نگه دارید و حتی پس از چند ماه نگهداری از یک فنجان قهوه لذت ببرید.

استفاده از رستر قهوه دست دوم کارایی لازم را می تواند داشته باشد؟

اینکه آیا یک دستگاه رست دست دوم آیا می تواند نیازهای شما را برطرف کند یا خیر؟ جواب ما قطعا مثبت خواهد بود شما می‌توانید انواع مختلفی از برندها، مدل‌ها و اندازه‌های مختلف روستر قهوه مورد استفاده را برای انتخاب پیدا کنید. شرکت آراکاپ برای برخی از مشتریان خود که تمایل دارند رستر قبلی خود را با رسترهای حجم بیشتر معاوضه کنند اقدام به فروش دستگاه رست دست دوم آنان می کند.  بسیاری از این روسترها در شرایط عالی هستند و راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه و در عین حال تضمین یک فنجان قهوه با کیفیت بالا ارائه می دهند. با تجهیزات مناسب، می‌توانید به راحتی ترکیب‌ها و پروفایل‌های برشته سفارشی خود را متناسب با نیازهای خاص خود ایجاد کنید. بنابراین، اگر به دنبال یک روستر قهوه دست دوم برای فروش هستید، مطمئنا چیزی را پیدا خواهید کرد که نیازها و بودجه شما را برآورده کند.

روستر قهوه گازی ابزاری دوار با شعله است که قادر است دانه ها را به صورت یکنواخت و بدون سوختن برشته کند. دو نوع اصلی از ماشین های بو دادن وجود دارد: درام و هوای گرم. رنگ دانه های قهوه با برشته شدن تغییر می کند و با برشته شدن حجم آنها کاهش می یابد. می توانید جستجوهای خود را بر اساس ظرفیت (وزن) دستگاه با Exapro فیلتر کنید. علاوه بر این، می توانید نتایج را بر اساس مکان تجهیزات، سال ساخت و سازنده، محدود کنید. با کمک انسان، می توان عملیات مداوم را حفظ کرد. این دستگاه برای علاقه مندان به قهوه ایده آل است زیرا می تواند طیف وسیعی از مقادیر را مدیریت کند.

آیا رستری قهوه ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر؟

از آنجایی که رست قهوه در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، بسیاری از کافی‌شاپ‌ها اکنون آن را در منوی خود قرار می‌دهند. آیا برشته کردن قهوه سودآور است؟ طبق مطالعه ای که توسط انجمن تخصصی قهوه (SCA) انجام شده است، برشته کردن یک فرصت تجاری مناسب است. برشته کردن قهوه به طور متوسط ​​سودآور است و می تواند راهی عالی برای گسترش کافی شاپ باشد.

خرید یک روستر قهوه که برای مدت طولانی دوام می آورد یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید در بلند مدت انجام دهید. طبق گفته SCA، رسترهای کوچک معمولاً بین دو تا سه سال دوام می‌آورند، پس از استفاده منظم و با برشته‌های سبک‌تر. با این وجود، اگر به درستی نگهداری شود، دستگاه می تواند بیشتر دوام بیاورد. علاوه بر این، علیرغم اینکه هزینه اولیه ممکن است زیاد باشد، می توان به مزایای بلندمدت آن پی برد.

برشته کردن قهوه برای کافی شاپ ها حس تجاری خوبی دارد. برای اطمینان از ماندگاری روستر تا حد امکان، هم هزینه اولیه و هم نیاز به نگهداری منظم اهمیت دارد. از برخی جهات، برشته کردن قهوه اگر به درستی و با آینده نگری لازم انجام شود، می تواند یک مدل تجاری قابل دوام باشد.

بهترین دستگاه رست قهوه تجاری کدام است؟

یک دستگاه رست قهوه تجاری خوب برای تولید قهوه با کیفیت بالا ضروری است. دستگاه های رست قهوه آراکاپ با فناوری پیشرفته طراحی شده‌اند تا دانه‌ها را به طور یکنواخت برشته کنند و طعمی ثابت و یکنواخت داشته باشند. آنها همچنین دارای کنترل دقیق دما و سیستم های خنک کننده پیشرفته هستند که از برشته شدن بیش از حد دانه ها جلوگیری می کند و طعم و عطر طبیعی آنها را حفظ می کند. علاوه بر این، ماشین‌های پیشرفته با ویژگی‌های ایمنی مانند عملکردهای خاموش و خنک‌کننده خودکار ساخته شده‌اند تا از هرگونه آتش‌سوزی یا حوادث احتمالی جلوگیری کنند. با دستگاه رست قهوه تجاری مناسب، می توانید مطمئن باشید که قهوه شما هر بار پر از طعم و عطر خواهد بود. شیشه ی در مقابل درام شما را قادر می سازد تا فرایند برشته کردن، مراحل آن و رنگ دانه های رست شده دقت کنید.

رست کردن دان قهوه با درام چه تفاوتی با رست قهوه با هوای داغ دارد؟

دانه های قهوه به دو روش برشته می شوند: به روش هوا یا درام. از آنجایی که برشته کردن در هوا زمان کمتری نسبت به برشته کردن درام دارد، می تواند شش تا هشت دقیقه طول بکشد تا برشته شود، در حالی که برشته کردن درام می تواند تا پانزده دقیقه طول بکشد. تصور می شود که در نتیجه این روش سریع، لوبیاها طعم غنی تر و خالص تری دارند. بو داده های هوا را می توان در سرخ کن بادی نیز استفاده کرد، به شرطی که دمای فر به طور مداوم روی دمایی تنظیم شود تا از برشته شدن یکنواخت لوبیا اطمینان حاصل شود. روست‌کننده‌های قهوه با هوای گرم از صفحه‌ای در زیر دانه‌ها برای انتقال گرما استفاده می‌کنند و سپس دانه‌ها در یک فرآیند خنک‌سازی به نام Quenching خنک می‌شوند. حبوبات پس از سرد شدن بسته بندی شده و به فروشگاه های مربوطه ارسال می شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *