دستگاه رست قهوه

انتخاب سایز دستگاه رست قهوه (رستر با چه ظرفیتی بخریم؟)

سایز دستگاه رست قهوه- گروه صنعتی آراکاپ

انتخاب سایز دستگاه رست قهوه مناسب یک فعالیت مهم و طولانی مدت است و امیدوارم افرادی که می خواهند رستر مناسب انتخاب کنند قبل از هر چیز اطلاعات لازم و کافی در مورد تهیه رستر قهوه را جمع آوری کنند. بیشتر برشته کنندگان کوچک به ویژه آن هایی که برای بار اول می خواهند خرید کنند، معمولا تجربه کافی برای ارزیابی صحیح ماشین ندارند. اگر شما این گونه هستید توصیه می کنم قبل از انتخاب ماشینی که شرکت شما میخواهد روی آن سرمایه گذاری انجام دهد حتما از یک متخصص مشورت بگیرید. شما باید با دقت انتخاب کنید به این دلیل که امروزه اکثر ماشین ها در بازار باعث محدودیت کیفیت و ثبات در محصول شما می شوند و نمایندگان فروش نیز ممکن است در گفتن این موارد به شما غفلت کنند.

ویژگی هایی که باید هنگام انتخاب سایز دستگاه رست قهوه مورد توجه قرار دهید

هر شرکت تولید کننده رستر قهوه فهرستی از نیازها و ترجیهات منحصر به فرد در هنگام انتخاب از جمله ویژگی های اصلی سازنده، زیبایی، هزینه و … دارد. گروه صنعتی آراکاپ جزء اولین تولید کنندگان رستر قهوه در ایران است. آراکاپ بهترین متریال موجود در بازار را برای تولید رسترهای خود انتخاب می کند. یکی از مهمترین مزیت های رستر آراکاپ صنعتی بودن دستگاه به معنی تجهیزات بزرگ بادوام، توانایی انجام کار بیشتر،استفاده از متریال صنعتی درجه یک،  اصطحلاک کمتر، امکان استفاده مکرر، گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب می باشد.

خدمات آراکاپ تنها حین خرید دستگاه نیست و پس از خرید دستگاه کارشناسان آراکاپ حین نصب و راه اندازی دستگاه در کنار شما خواهند بود تا همواره اطمینان کافی از عملکرد درست دستگاه داشته باشند.

ظرفیت درام مهمترین نکته در انتخاب سایز دستگاه رست قهوه

ابتدا بایستی تصمیم بگیرید که چه ظرفیتی نیاز دارید. اکثر تولید کنندگان توصیه می کنند که از رسترها با ظرفیت کامل استفاده نکنید. ظرفیت 50 درصد یا کمتر را در نظر بگیرید. با این حال، انجام این کار به این معنی است که شما باید نحوه رست کردن را نتظیم کنید، زیرا فضای بسیار بیشتری در درام دارید.

در واقع باید حین اندازه گیری در مورد اندازه رستر قهوه، مهم است که یک نگاه واقع بینانه داشته باشید. در واقع اندازه ی خیلی بزرگ برای رستر قهوه به اندازه یک رستر کوچک می تواند برای دانه های شما مضر باشد.

اغلب افرادی که میخواهند کار رستری را شروع کنند درباره ی جزئیات ظرفیت درام رستر بی اطلاع هستند. چرا که یا به دنبال دستگاه رست بزرگتر از ظرفیت خود برای گسترش سریع کسب و کار هستند چرا که آنها معتقدندبرای کسب سود باید سراغ یک رستر بزرگ بروند. این افراد فکر می کنند که برای برشته کردن قهوه برای یک جامعه محلی به یک دستگاه غول پیکر نیاز دارید. درک افزایش حجم رست بسیار ساده است. اینکه شما توانایی رست کردن 5000 کیلوگرم قهوه را داشته باشید لزوما به معنای این نیست که می توانید 5000 کیلو قهوه ی رست شده را بفروشید.

منظقی ترین راه درک درست پتانسیل فروش قهوه رست شده این است که تصور کنید اگر در ماه اول شروع به کار رستری خود به اندازه 1 کیلوگرم فروش داشته باشید در ماه های آتی این عدد به 100 کیلو خواهد رسید و سپس به 500 کیلوگرم . بنابراین اغلب افرادی که به فکر تهیه  یک رستر هستند در ابتدا حداقل ظرفیت که مورد نیاز آنهاست پیشنهاد می شود. اما این به این معنی نیست که لزوما انتخاب حداقل ظرفیت رستر کار درستی نیست.

افرادی که فکر می کنند می توانند با یک رستر 2 کیلوگرمی می توانند شروع کنند و کسب و کار مورد نظر خود را شروع کنند باید بدانند که 15 دقیقه طول می کشد تا  2 کیلوگرم دان خام قهوه را رست کنند. حالا تصور کنید برای تهیه 20 کیلو دان رست شده باید ده بار دستگاه رست کار کند. در واقع در کارگاه رستری شما زمانی برای بازاریابی یا رسیدگی به مشتریان را نخواهید داشت و عملا باید تمام روز را پای دستگاه باشید.

اندازه ها و استانداردهای مورد نیاز برای انتخاب سایز دستگاه رست قهوه

رسترهای تولید شده در گروه صنعتی آراکاپ در سایزها و اندازه های متنوع و متفاوت و بسته به نیاز مشتریان تولید می شود:

رستر قهوه 2 کیلویی: رستر قهوه 2 کیلویی اغلب برای رست یک نمونه خاص قبل از خرید حجم زیادی از آن است. دستگاه رست دوکیلویی شرکت آراکاپ از مشعل متناسب با دستگاه برای رست استفاده می کند و تمامی آیتمهای تزئینی و لوکس موجود در بازار را استفاده نموده تا امکان طراحی منحصر بفرد این دستگاه را فراهم آورد.

مهمترین استفاده رستر 2 کیلویی برای تست کیفیت رست یک دان خاص و یا کافی شاپ هایی که میخواهند دانه قهوه مورد نیاز خود را برشته کنند بسیار مناسب است. فضای مورد نیاز این دستگاه حدودا 1 متر مربع است. اغلب کافه ها در روز بیش از 10 کیلو قهوه نیاز نخواهند داشت بنابراین می توان گفت این اندازه رستر می تواند شروع خوبی برای کافه رستری باشد. با حفظ کیفیت رست می توانید یک پایگاه از مشتریان دائمی برای خود ایجاد کنید بدون اینکه بخواهید هزینه های گزاف یک رستری با حجم بالا را داشته باشید.

بنابراین با رستر 2 کیلوگرمی به اندازه ی کافی ظرفیت رشد و پیشرفت دارید. در واقع در این حجم از رستر، شما نگرانی بابت رست اشتباه، عیوب برشته کاری و یا قهوه بی کیفیت و در نهایت هدر رفت مقدار زیادی دان قهوه نخواهید داشت. در برخی از کارخانه های رستری از این سایز رستر به عنوان نمونه استفاده می کنند به این معنی که ابتدا مقدار کمی از دان قهوه مورد نظر را داخل این دستگاه می ریزند زمانی که کیفیت عطر و طعم را به دست آوردند سپس آن را در مقیاس بالاتری در دستگاه های بزرگ برشته می کنند.

رستر قهوه 5 کیلویی تا 15 کیلوگرم

برای رستری هایی که میخواهند وارد بازار قهوه شوند مقیاس مناسبی است. فضای مورد نیاز برای یک رستر 5 کیلویی حدودا 4 متر مربع است.  برای مثال یک رستر 5 کیلوگرمی می تواند تا دو تن قهوه در ماه را برشته کند که این مقدار زیادی است. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که یک دستگاه رست که بخواهد ماهانه 2 تن قهوه را رست کند باید به طور مداوم سرویس شود و مراقبت های لازم نیز از آن صورت بگیرد. به طور کلی از ویژگیهای این دستگاه می توان به سهولت در کار کردن و خروجی دان یک رنگ اشاره کرد. توجه به میزان پتانسیل هر رستری تهیه یک رستر بیش از ظرفیت میتواند آسیب زا باشد. اگر مشتریان شما هنوز تعداد زیادی ندارند باید به این موضوع فکر کنید که قهوه ای که رست می کنید را به چه کسی می خواهید بفروشید.

رستر قهوه 15 کیلویی تا 30 کیلوگرم

رستر قهوه 15 کیلویی قابلیت استفاده در کافه ها و و قهوه فروشی های بزرگ را ه دارد. رستر قهوه با حجم تا 30 کیلوگرم برای رستری هایی مناسب است که به نسبت مشتریان خود را پیدا کرده اند. برای افرادی که معمولا دان قهوه چند کافه یا یک شهر کوچک را تامین می کنند تهیه یک رستر 30 کیلویی می تواند بهترین انتخاب باشد. بسیاری از افرادی که از رسترهای 30 کیلویی استفاده می کنند سعی می کنند از یک سمپل رست نیم کیلویی و یا یک رستر 2 کیلویی در کنار رستر خود استفاده کنند. این کار به اطمینان کیفیت دان سبزی که در دستگاه 30 کیلویی رست می شود کمک می کند. فضای مورد نیاز رستر قهوه 30 کیلویی اگر همراه با تجهیزات جانبی مورد نیاز باشد حدود 10 متر مربع می باشد.

رستر قهوه 30 کیلویی تا 60 کیلوگرم

رستری مناسب برای برشته کاران در مقیاس تجاری بزرگ

برای رستری هایی که مشتریان زیادی دارند. به طور قطع خرید رستر 30 یا 60 کیلویی به تجهیزات جانبی رستر نیاز دارد. این دستگاه ها به طور قطع به یک دود سوز پوست گیر نیاز دارند چرا که دود خروجی از این دستگاه ها بسیار زیاد و گاهی غیر قابل تحمل است. همچنین به خاطر ارتفاع دستگاه و سختی انتقال دان به داخل دستگاه به یک دستگاه بالابر دان نیز نیاز خواهید داشت. از آنجا که خطر آسیب دیدن دان در حجم بسیار بالا وجود دارد پروفایل رست می تواند به حفظ برنامه ی رست و جلوگیری از آسیب دیدن دان ها کمک کند

شرکت آراکاپ حین مشاوره دادن در مورد سایزهای مختلف رستر حتما در ابتدا از مشتریان خود درباره فضای قرار گرفتن رستر و تهویه درست آن اطلاعات لازم را ارائه می کند تا هریک با علم کافی تصمیم گیری کنند.

رستر 60 کیلویی و بالاتر

اندازه رستر بالای 60 کیلو یعنی رسترهای تجاری خیلی بزرگ و با بازار مشتریان خیلی وسیع. کار کردن با رسترهای بالای 60 کیلو نیاز به یک تیم اختصاصی دارد. از این دستگاه ها معمولا برای رست دان قهوه هایی عام پسند استفاده می شودو نه قهوه های تخصصی.

همانطور که قبلا نیز گفته شد رستر با حجم بالا نیازمند مکان مناسب و تهویه ی مناسب است. و عدم فراهم کردن امکانات لازم برای راه اندازی این دستگاه ها می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای رستری ایجاد کند.

رستر هر اندازه بزرگتر باشد علافه بر فضای بیشتر به تهویه، تامین انرژی مورد نیاز و نگهداری سخت تر نیاز دارند.

با تمام معرفی هایی که تا کنون به آن اشاره شد برای یک رستری که می خواهد سایز دستگاه رست قهوه خود را انتخاب کند باید قبل از هر چیز ظرفیت فروش خود را در نظر بگیرد و سپس با یک کارشناس خبره که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد مشورت کند. همانطور که رستر با ظرفیت بیش از حد فروش به شما آسیب می رساند رستر کوچک هم می تواند آسیب جدی به عدم تامین نیاز مشتریان ایجاد کرده و اعتبار شما را از بین ببرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *