آموزش

راهنمای ارتقای کافی شاپ به کافه رستری

کافی شاپ به کافه رستری- گروه صنعتی آراکاپ

راهنمای ارتقای کافی شاپ به کافه رستری

داشتن یک کافی شاپ اغلب به معنای ارائه قهوه‌های خوشمزه و منحصر به فرد به مشتریان است. ارائه طعم‌های منحصر به فرد قهوه از مناطق مختلف کشت قهوه فرصتی فوق العاده برای متمایز کردن کافی شاپ شما از سایر رقبا فراهم می کند.

دانه‌های قهوه قلب تپنده‌ی کسب و کار شما است. اگر یک کافی شاپ شلوغ دارید، می‌توانید هر هفته میلیون‌‌ها تومان قهوه بفروشید.

دان قهوه خود را از کجا تهیه می‌کنید؟

تصمیم شما چه تاثیری بر بودجه عملیاتی شما خواهد داشت؟

هنگامی که یک کافی‌شاپ راه‌اندازی می‌کنید، دو گزینه کلی برای به دست آوردن موجودی قهوه خود دارید.

شما می توانید:

دانه‌های قهوه برشته شده را از طریق کارگاه یا کارخانه‌های رستر که قهوه را به صورت عمده رست می‌کنند خریداری کنید.

یا با خرید رستر دانه‌های قهوه را خود برشته کنید.

هر یک از این گزینه‌ها بسیار رایج است و بسته به بودجه و موقعیت مکانی شما می‌تواند امکان‌پذیر باشد.

گروه صنعتی آراکاپ به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان رستر در ایران همواره تلاش می کند تا اطلاعات جامع و مفیدی در زمینه مشاغل وابسته به قهوه در اختیار کاربران خود قرار دهد. در این محتوا به این می‌پردازیم که آیا کافی شاپ‌ها باید دانه‌های خود را برشته کنند یا خیر؟ مزایا و معایب مشخصی برای خرید دانه‌های قهوه بو داده به صورت عمده از دیگر رستری‌ها وجود دارد؟ – یا برشته کردن دانه‌های قهوه داخل کافی شاپ شرایط بهتری برای شما خواهد داشت؟ و به طور ارتقای کافی شاپ به کافه رستری نیازمند چه امکانات و برنامه هایی می باشد؟ چه حجمی از دانه‌های قهوه برای کافی شاپ خود نیاز دارم؟ اگر در حال راه اندازی کافی شاپ خود هستید، ممکن است از خود بپرسید که هر هفته یا ماه به چه مقدار از قهوه نیاز دارید؟

حجم دانه‌های قهوه مورد نیاز شما در نهایت به میزان شلوغی کافی شاپ شما بستگی دارد. همچنین می‌توانید فرض کنید که تقاضای خرید قهوه با توسعه کسب و کار شما ممکن است افزایش یابد، برای اولین بار تعیین میزان قهوه مورد نیاز خود، تخمین بزنید که چه تعداد نوشیدنی قهوه می‌خواهید سرو کنید. اگر شات های اسپرسوی شما از 18 گرم قهوه تشکیل شده باشد، می‌توانید فرض کنید که هر 100 گرم حدود 5 شات اسپرسو به شما خواهد داد. بنابراین برای یک کافی شاپ کوچک آسان است که صدها نوشیدنی بر پایه اسپرسو را در روز سرو کند.

در ابتدای کار کافی شاپ ها ممکن است قهوه مورد نیاز خود را از رستری های عمده فروش تهیه کنند. این کار شاید برای هفته یا حتی چند ماه اول مفید باشد. اما باید بدانید دلایل متعددی وجود دارد تا یک کافی شاپ به کافه رستری تبدیل شود. در این مقاله سعی کردیم به دلایل متعدد در این زمینه بپردازیم.

مزایای خرید دانه‌های قهوه از رستری

  1. عرضه آسان قهوه

 وقتی دانه‌های قهوه خود را از یک کارگاه یا کارخانه رست قهوه خریداری می‌کنید، لازم نیست نگران تامین دانه‌های خود باشید.

تمرکز اصلی یک رستر عمده فروش این است که موجودی قهوه را برای کافی‌شاپ‌ها و کافه‌ها به راحتی فراهم کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات تحویل را بررسی کنید و به موقع پرداخت کنید. با رشد کسب و کار خود می‌توانید خرید موجودی قهوه خود را تنظیم کنید.

2. از دانش دیگران استفاده می کنید

 با خرید دانه‌های قهوه برشته شده از یک رستر با تجربه، می‌توانید با تکیه بر تخصص او دانه‌های قهوه برشته شده را همان طور که دوست دارید تهیه کنید. برشته کردن قهوه سطح تخصص مورد نیاز خود را دارد که می توان آن را آموخت و کامل کرد. با راندمان و گردش کار بیشتر، یک مستر رستر حرفه‌ای می‌تواند دانه‌های شما را به مشخصات رستی که شما میخواهید برساند. این کارایی باعث صرفه‌جویی در زمان، پول و به طور بالقوه بسیاری از سردرگمی‌ها در طول زمان خواهد شد.

3. می توانید تنها روی کسب و کار اصلی خود تمرکز کنید

خرید موجودی دانه‌های قهوه از یک رستری قهوه به شما این امکان را می‌دهد که انرژی لازم را برای تمرکز بر کسب و کار اصلی قهوه خود داشته باشید. برشته نکردن دانه‌های قهوه خود نیز می‌تواند زمان و مشغله‌های ذهنی را از بین ببرد و هزینه‌های راه‌اندازی رستری را به سمت تمرکز بر راه‌اندازی کافی شاپ کاهش دهد.

راه اندازی کافه رستری خوب می‌تواند به شما کمک کند تا منابع خود را به حداکثر برسانید. از سوی دیگر راه اندازه ی کافه رستری بدون امکان سنجی دقیق و بدون برنامه می تواند آسیب های جبران ناپذیر زیادی به یک کافه رستری وارد کند.

آیا کافی شاپ ها باید دانه های قهوه خود را برشته کنند؟

 معایب خرید دانه های قهوه از رستری

  1. با توجه به شرایط روستر شما

 وقتی دانه های قهوه بو داده شده را از یک روستر قهوه عمده فروشی خریداری می کنید، در نهایت تابع شرایط آنها هستید. شرایط ممکن است شامل قیمت، روز و زمان تحویل، و انواع پروفایل هایی باشد که می توانید خریداری کنید. این اصطلاحات اغلب منعطف هستند اما ممکن است به اندازه بو دادن دانه های قهوه توسط خود شما راحت نباشند.

2. صرف هزینه چند برابری

برشته‌کننده‌های قهوه برای ماندن در کسب‌وکار باید سود کسب کنند. با استفاده از رستر قهوه، در واقع بخش زیادی از هزینه خرید دانه قهوه رست شده از رستری صرف سود می شود و نه قیمت اصلی دانه ها. بنابر این می‌توانید با برشته کردن دانه‌های قهوه مبلغ زیادی را صرفه‌جویی کنید.

برشته‌کننده‌ها ممکن است به حداقل سفارش نیاز داشته باشند – یک روستر کافی‌شاپ ممکن است به حداقل سفارش در هفته یا ماه نیاز داشته باشد. این معمولاً در بیشتر موارد خوب است، اما اگر صاحب یک کیوسک قهوه یا کسب و کار قهوه سیار هستید و به طور منظم قهوه سرو نمی کنید، این می تواند چالش برانگیز باشد.

رست دانه‌های قهوه در کافه خود برای ارتقای کافی شاپ به کافه رستری

مزایای رست دان ها در کافه خود

  1. صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها

با برشته کردن دانه‌های قهوه خود، می‌توانید در هزینه هر فنجان قهوه‌ای که می‌فروشید صرفه جویی کنید. این می‌تواند به صرفه‌جویی قابل توجهی در طول زمان منجر شود.

با این حال، اگر کسب و کار قهوه شما به حجم زیادی از دانه نیاز دارد، این هزینه‌های شامل خرید رستر، تهیه دان خام، استخدام یک نیروی انسانی، تامین منابع انرژی و … می‌تواند نسبتاً سریع جبران شود. این مزیت مالی را نباید دست کم گرفت. اگر به ازای هر فنجان قهوه 5 تا 7 هزار تومان پس انداز کنید، این پس انداز در ماه می‌تواند مبلغ قابل توجهی باشد.

2. ارائه ترکیب‌های منحصربه‌فرد قهوه

با برشته کردن دانه‌های قهوه خود، این آزادی را دارید که ترکیب‌ها و طعم‌های قهوه‌ای را که دوست دارید یا مشتریانتان از شما می‌خواهند را ایجاد کنید. شما تابع ذائقه یک رستری دیگر نیستید. ترکیبات خاص شما می‌تواند به متمایز‌کردن کسب و کار قهوه شما و افزایش فروش کمک کند.

3. رشد زودهنگام کافه

اگر برای رشد آینده برنامه ریزی می کنید، عملیات رست دان قهوه ممکن است برای شروع زودهنگام مفید باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید فضای فیزیکی خود را گسترش دهید یا قصد دارید یک مکان کافی شاپ دوم باز کنید، رست کردن قهوه ممکن است برگ برنده شما باشد.

4. جذابیت بصری

برای افرادی که برای نوشیدن یک فنجان قهوه با طعم خاص وارد کافه ی شما می شوند دیدن یک دستگاه رست که دان سبز را برشته می کند و تبدیل به دانه های قهوه می کند می تواند بسیار لذت بخش و تماشایی باشد که خود می‌تواند عامل مهمی در جذب مشتری باشد.

5.تهیه رست دلخواه

اینکه به دنبال تهیه یه رست مدیوم، مدیوم دارک و یا دارک باشید نکته ای کاملا سلیقه ای و بسته به مشتری کافه در نقاط مختلف ایران متفاوت است. با تهیه یک رستر می توانید درجه رست دان خود را متناسب با سلیقه ی مخاطبان خود تعیین کنید.

مراحل ارتقای کافی شاپ به کافه رستری

تصمیم شما برای رست کردن دانه‌های قهوه برای کافی شاپ خود باید قبل از حرکت به جلو، برخی از عوامل ضروری را در نظر بگیرد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام جهت را انتخاب کنید، چند عنصر متداول را فهرست می کنیم.

برشته کردن قهوه با مسیر کسب و کار شما مطابقت دارد؟

اگر ممکن است در اوایل تصمیم بگیرید که قهوه برشته کردن یک کارکرد بلندمدت کسب و کار قهوه خواهد بود، پس منطقی است که برای برشته کردن دانه های خود برنامه ریزی کنید.

عملیات برشته کردن شما بر بودجه کافی شاپ، نیاز فضای خرده فروشی، بودجه استخدام و نام تجاری قهوه شما تأثیر می گذارد، بنابراین بسیار مهم است که زودتر تصمیم بگیرید که آیا برشته کردن با ایده و هدف شما مطابقت دارد یا خیر.

رست قهوه از نظر مالی برای کافه شما منطقی است یا خیر؟

خرید کیسه‌های قهوه سبز برای شروع عملیات برشته کردن قهوه می تواند گران باشد. هزینه خرید دستگاه رست قهوه، نصب، فضای مورد نیاز برای رست کردن، فضای ذخیره دانه‌های سبز و کارکنانی که به شما در برشته کردن واقعی قهوه کمک می کنند به بودجه نیاز خواهد داشت.

پس از عبور از این مرحله هنگامی که راه اندازی رستری قهوه در کافه شما راه اندازی شد، می تواند مزایای مالی قابل توجهی برای کسب و کار قهوه شما داشته باشد. رست کردن قهوه می‌تواند حاشیه سود شما را افزایش دهد و حتی به شما امکان می‌دهد قهوه را به صورت عمده به کافی شاپ‌های دیگر بفروشید و درآمد بیشتری ایجاد کنید.

فرض کنید تعیین می کنید که برشته کردن دانه هایتان با بودجه راه اندازی کافی شاپ، بودجه عملیاتی شما مطابقت دارد و برای کسب و کار قهوه شما منطقی تر است. در این صورت، حرکت رو به جلو با بو دادن دانه های قهوه خود بهینه به نظر می رسد.

امکانات و فضای مورد نیاز

اگر فضای کافی برای عملیات رست قهوه دارید و متناسب با مفهوم و بودجه خود هستید، ممکن است برشته کردن قهوه خود را مفید بدانید. فضای شما باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتوانید یک دستگاه رست را در آن تعبیه کنید و همچنین امکان حرکت آزادانه افراد در آن فراهم باشد و از مواد دیگری که خطری ندارند دور باشد. بهترین رستر برای تبدین کافی شاپ به کافه رستری رستر قهوه 2 کیلو و رستر قهوه 5 کیلو می باشد. رستر قهوه 2 کیلو توان رست 6 کیلو دان قهوه در ساعت را داراست با خرید رستر قهوه 2 کیلو علاوه بر تهیه دان قهوه مورد نیاز کافه خود می توانید دان 2 کافه دیگر را نیز تامین کنید اگر بازاری بزرگتر از این اندازه داشته باشید باید اقدام به تهیه رستر قهوه 5 کیلویی کنید. رستر 5 کیلو توان تامین 15 کیلو دان رست شده را داراست بنابراین نه تنها می توانید کافه خود را تامین کنید بلکه می توانید دان قهوه مورد نیاز 4 تا 5 کافه را نیز تامین کنید.

 قوانین و مجوزهای لازم

داشتن مجوزهایی که توسط سازمان غذا و دارو تعیین می‌شود ممکن است به طور قابل توجهی بر عملکرد شما تأثیر بگذارد. قبل از امضای قرارداد اجاره ملک خود – یا شروع عملیات رستری قهوه، باید مجوزهای مربوط به تاسیس کافه و راه اندازی رستری را بررسی کنید.

 چند سوال متداول برای راهنمای ارتقای کافی شاپ به کافه رستری

 آیا گزینه های دیگری برای رست قهوه وجود دارد؟

بله، شما می توانید برای تولید ترکیب قهوه منحصر به فرد برای کسب و کار خود، با رستری‌های عمده فروش همکاری کنید. داشتن مشخصات بر اساس تجارب فردی می تواند یکی از مزایای برشته کردن دانه‌ها باشد. با همکاری با یک رستر محلی، می‌توانید از برشته‌کردن دانه‌های قهوه خود بهره ببرید.

اما قبل از هر چیز نیاز به یک رستری قابل اعتماد دارید. چراکه رستری ممکن است بتواند ترکیبات قهوه منحصر به شما را در کیسه‌های مخصوص به خود قرار دهد. البته به خاطر داشته باشید که هر رستری این کار را انجام نمی‌دهد. و کسانی که این کار را می کنند ممکن است نیاز به خرید حجم خاصی از قهوه داشته باشند تا ارزش وقت و تلاش خود را داشته باشند.

برای ارتقای کافی شاپ به کافه رستری به چه امکانات و بسترهایی نیاز هست؟

  1. نیاز به فضای کافی دارد که باید به ‌روز شده باشد یا به صراحت طراحی شود تا تنظیمات حرارت بالا را انجام دهد.
  2. خرید رستر قهوه با توجه به حجم مورد نیاز شما که حجم قهوه شما را کنترل کند.
  3. شما نیاز تعبیه دودکش و همچنین راه اندازی سایر تجهیزات مورد نیاز رستر قهوه دارید.
  4. مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه مانند سیب سلامت از سازمان غذا و دارو

چگونه دانه های قهوه سبز خود را تهیه کنم؟

راه های مختلفی برای به دست آوردن دانه‌های قهوه سبز برای عملیات بو دادن شما وجود دارد. بسیاری از دلالان قهوه سبز در شهرهای مختلف هستند. اگر کافی شاپ شما در تهران است، ممکن است با دلالان قهوه سبز مواجه شوید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از همکاری با دلالان قهوه سبز با وارد کنندگان اصلی قهوه در ارتباط باشید در مورد شرایط و قیمت‌های تحویل آنها بپرسید و گزینه های خود را مقایسه کنید.

چگونه می‌توانم یک رستری قهوه عمده فروشی پیدا کنم؟

من همیشه توصیه می‌کنم برای تامین موجودی خود به محلی بروید. این شامل قهوه محلی نیز می‌شود. رست‌کننده‌های قهوه محلی را در شهر، شهر یا منطقه خود جستجو کنید. با آنها تماس بگیرید و بپرسید که آیا آنها توانایی فروش عمده قهوه برای کافه شما را دارند یا خیر. اگر آنها برای فروش عمده قهوه در دسترس هستند، با آنها بروید و بازدید کنید. اگر می توانید، برای چشیدن قهوه برنامه ریزی کنید و چند کیسه قهوه نمونه را به خانه بیاورید.

ارسال قهوه ممکن است گران باشد، بنابراین تهیه قهوه از یک روستر محلی که به شما امکان می دهد از هزینه های حمل و نقل اجتناب کنید، ممکن است به سود شما کمک کند. با این حال، غیر معمول نیست که کافی‌شاپ‌ها قهوه خود را به خارج از شهر ارسال کنند. بنابراین، اگر علاقه‌مند به سفارش از یک روستر قهوه که در منطقه شما نیست، با آنها تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا دانه های نمونه برای امتحان کردن شما و توانایی حمل و نقل آنها وجود دارد یا خیر.

چه نوع دان قهوه برشته شده ای بخرم؟

در نهایت، شما باید نوع دان رست شده ای را بخرید که دوست دارید بنوشید. شاید دوست داشته باشید یک ترکیب اسپرسو، یک قهوه بدون کافئین بنوشید. در مرحله بعد، ممکن است بخواهید قهوه را از کشور یا منطقه خاصی که دوست دارید سفارش دهید. برای شروع، از رستری قهوه خود بخواهید شرایطی را برای بررسی طعم های متفاوت قهوه برای شما ایجاد کند. در طول فنجان یا چشیدن قهوه، می‌توانید انواع رست‌های ارائه شده توسط رستر قهوه خود را امتحان کنید.

چه حجمی از قهوه برشته شده بخرم؟

این سوال که چه حجمی از قهوه برشته شده باید بخرید به میزان فروش معمولی شما در روز بستگی دارد. همانطور که گفته شد به طور میانگین برای هر فنجان قهوه اسپرسو به 18 گرم دان رست شده نیاز دارید حال به عنوان مثال، اگر در روز از 1 تا 3 کیلوگرم عبور می‌کنید، باید هفته ای حدود 20 کیلو قهوه رست شده در اختیار داشته باشید که این ممکن است با توجه به شلوغی کافه شما متغیر باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *