آموزش سرو قهوه(قهوه چی یا باریستا), قهوه

همه چیز درباره قهوه ترک

قهوه ترک

همه چیز درباره قهوه ترک

ازجمله زادگاه‌های قهوه ترک یا turkish coffee می‌توان ترکیه ، ایران و یونان را ذکر کرد. قهوه ترک از دانه‌های برشته شده قهوه تهیه می‌شود که با درجه آسیاب بالا خرد شده‌اند و ویژگی‌هایی همچون طعم دلچسب، روش تهیه و سبک نوشیدن توانسته خود را به یکی از محبوب‌ترین قهوه‌ها در ملت‌های ترکیه، ایران و حتی دیگر کشورهای جهان تبدیل کند.

روش تهیه و سرو قهوه ترک

راز یک قهوه خوشمزه در پخت آن روی حرارت ملایم است. می گویند قهوه نباید زودتر از پنج دقیقه حاضر شود.برای هر فنجان قهوه، یک تا دو قاشق قهوه لازم است.

قهوه را تا زمانی که شکر حل شود، هم بزنید. بعد از این مرحله، قاشق را از قهوه جوش بیرون بیاورید و قهوه جوش را روی اجاق بگذارید. در مدتی که قهوه روی حرارت قرار دارد اصلا آن را هم نزنید زیرا باعث می شود کف قهوه از بین برود. زمانی که قهوه شروع به جوشیدن کرد، ظرف را از روی اجاق بردارید و قهوه را در ظرف بریزید. بیشتر

قهوه ترکی که درست آماده شده باشد، یک لایه نازک از کف روی خود دارد. چنین کفی تنها زمانی به دست می آید که آب استفاده شده سرد باشد و قهوه با حرارت اندک به جوش بیاید. می توانید ۲۰ ثانیه پس از جوش آمدن قهوه صبر کنید سپس قهوه را از روی چراغ بردارید. اما به این ترتیب قهوه یکدست و خوش طعمی دارید که کفی روی آن نیست. بیشتر

دور و بر فنجان را تمیز کنید. خیلی بد است که قهوه روی لبه فنجان یا زیر نعلبکی آن ریخته شده باشد.یک قطعه راحت الحلقوم یا آب نبات آدامس مانندی که روی آن پودر شکر ریخته شده است هم کنار آن برای شیرین کردن دهان پس از خوردن قهوه سرو کنید. قهوه ترک را به آرامی می نوشند. حداقل یک دقیقه قبل برای برداشتن فنجان کوچک و نوشیدن قهوه صبر کنید.

منبع: دستگاه رستر قهوه آراکاپ

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *