انواع دانه

دان قهوه عربیکا

دان قهوه عربیکا، اغلب قهوه های تولید شده و پر فروش دنیا را به خود اختصاص می دهد و حدود 60 درصد نوشیدنی های مبتنی بر قهوه ی جهان را نیز به خود اختصاص می دهد و نسبت به دیگر دان های قهوه از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد و بیشتر در آمریکای لاتین کشت میگردد. درخت قهوه عربیکا در نواحی کوهستانی و ارتفاعات که بارندگی زیاد می باشد و نیز در سایه رشد می کند. درخت ها تقریبا کوچک هستند و ارتفاع آن ها حدود 9 تا 12 متر است، ولی گونه های تجاری تا ارتفاع 5 متر رشد می کنند و به همین جهت برداشت آن ها بسیار راحت و آسان خواهد بود. این دانه ها دارای ظاهری تقریبا صاف و تخت می‌باشند. خط وسط این دانه ها دارای کمی انحنا است که با کمی دقت می‌توان آن را از گونه روبوستا تشخیص داد. ویژگی های دان عربیکا چیست؟ • طعم عالی • ترشی کم • عطری فوق العاده • کافئین پایین. مقدار کافئین موجود در دانه های عربیکا بین ۸/. الی ۱٫۴ می باشد. • شاخص ترین بارزه طعمی این دانه اسیدیتی است و بادی این دانه، متوسط ۱٫۲ درصد می باشد. خواص قهوه عربیکا 1. قهوه عربیکا به جهت مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که داراست، خطر ابتلا به سرطان را کاهش خواهد داد. 2. دارای خواص ضد میکروبی قدرتمند می باشد و برای سلامت دهان و دندان مفید است. 3. به بهبود کارکرد مغز کمک نموده و خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را کاهش خواهد داد. 4. قهوه عربیکا به افزایش تولید هورمون اندروفین در بدن کمک نموده و با کم کردن استرس و اضطراب به درمان افسردگی کمک می نماید. 5. آنتی اکسیدان های موجود در قهوه عربیکا به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و سبب جوان سازی پوست صورت خواهد شد. 6. کافئین موجود در آن سبب افزایش تولید انسولین در خون شده و دیابت نوع دوم را درمان میکند. 7. کافئین موجود در قهوه عربیکا به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و سبب لاغری و کاهش وزن می شود. 8. مقادیر زیاد کافیئن موجود در قهوه عربیکا به درمان ریزش مو ها کمک نموده و سبب تقویت و افزایش رشد آن ها میگردد. 9. قهوه عربیکا دارای مقادیر کافی پتاسیم و کلسیم می باشد که سبب تقویت ناخن ها خواهد شد.

دان قهوه عربیکا، اغلب قهوه های تولید شده و پر فروش دنیا را به خود اختصاص می دهد و حدود 60 درصد نوشیدنی های مبتنی بر قهوه ی جهان را نیز به خود اختصاص می دهد و نسبت به دیگر دان های قهوه از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد و بیشتر در آمریکای لاتین کشت میگردد.

درخت قهوه عربیکا در نواحی کوهستانی و ارتفاعات که بارندگی زیاد می باشد و نیز در سایه رشد می کند. درخت ها تقریبا کوچک هستند و ارتفاع آن ها حدود 9 تا 12 متر است، ولی گونه های تجاری تا ارتفاع 5 متر رشد می کنند و به همین جهت برداشت آن ها بسیار راحت و آسان خواهد بود.

این دانه ها دارای ظاهری تقریبا صاف و تخت می‌باشند. خط وسط این دانه ها دارای کمی انحنا است که با کمی دقت می‌توان آن را از گونه روبوستا تشخیص داد.

ویژگی های دان عربیکا چیست؟

  • طعم عالی
  • ترشی کم
  • عطری فوق العاده
  • کافئین پایین. مقدار کافئین موجود در دانه های عربیکا بین ۸/. الی ۱٫۴ می باشد.
  • شاخص ترین بارزه طعمی این دانه اسیدیتی است و بادی این دانه، متوسط ۱٫۲ درصد می باشد.

خواص قهوه عربیکا

  1. قهوه عربیکا به جهت مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که داراست، خطر ابتلا به سرطان را کاهش خواهد داد.
  2. دارای خواص ضد میکروبی قدرتمند می باشد و برای سلامت دهان و دندان مفید است.
  3. به بهبود کارکرد مغز کمک نموده و خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را کاهش خواهد داد.
  4. قهوه عربیکا به افزایش تولید هورمون اندروفین در بدن کمک نموده و با کم کردن استرس و اضطراب به درمان افسردگی کمک می نماید.
  5. آنتی اکسیدان های موجود در قهوه عربیکا به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و سبب جوان سازی پوست صورت خواهد شد.
  6. کافئین موجود در آن سبب افزایش تولید انسولین در خون شده و دیابت نوع دوم  را درمان میکند.
  7. کافئین موجود در قهوه عربیکا به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و سبب لاغری و کاهش وزن می شود.
  8. مقادیر زیاد کافیئن موجود در قهوه عربیکا به درمان ریزش مو ها کمک نموده و سبب تقویت و افزایش رشد آن ها میگردد.
  9. قهوه عربیکا دارای مقادیر کافی پتاسیم و کلسیم می باشد که سبب تقویت ناخن ها خواهد شد.

 

دستگاه رست آراکاپ

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *