انواع دانه

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

قهوه روبوستا، دانه‌هایی کوچک‌تر و با کافئین بیشتر میباشند که عطر و بوی کمتری دارند. عربیکا دانه‌هایی درشت تر و ملایم‌تر هستند که عطر و بوی بسیار خوبی دارند. به طور کلیقهوه عربیکا در بازار جهانی قیمت بالاتری نسبت به قهوه ربوستا دارد اما دلیلی بر مرغوب تر بودن قهوه ی عربیکا نسبت به ربوستا نمی باشد و انتخاب آن کاملا به سلیقه فرد بستگی دارد.

تفاوت های قهوه های عربیکا و روبوستا

  1. کافئین عربیکا کمتر است و در حدود ۱٫۵ % مقدار کافئین آن میباشد و اغلب برای افرادی مناسب است که نگران اثرات منفی کافئین هستند و روبوستا نزدیک به ۲٫۷% کافئین دارد.
  2. درخت روبوستا در شرایط آب و هوایی گرم و خشک رشد می نماید و به نور نیازمند هست ولی درخت عربیکا در شرایط آب و هوایی کوهستانی و مرطوب و اغلب در سایه رشد میکند.
  3. چربی های قهوه عربیکا بیشتر از روبوستا است و نزدیک به ۶۰% از لیپیدها (روغن ها ، چربی ها ، ویتامین های خاص و هورمون ها) را دارد.
  4. عربیکا طعم لذیذتری نسبت به روبوستا داراست و اغلب مزه شکلات ، آجیل ، میوه ها و انواع توت از آن حس میگردد.
  5. قیمت دانه های عربیکا در کل دنیا گرانتر از روبوستا بوده و دلیل گرانتر بودن عربیکا تقاضای بالای مردم و کمیاب تر بودن این قهوه به دلیل این که سخت پرورش می‌یابد است.
  6. دانه های این گیاهان نیز از نظر شکل ظاهری هم تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. عربیکا بزرگ تر و بیضیتر میباشد در صورتی که روبوستا گردتر است.
  7. همه ی انواع قهوه های فوری از نوع روبوستا تهیه می شوند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *