انواع دانه, فواید قهوه, قهوه

بررسی کیفیت قهوه سبز

قهوه سبز

بررسی کیفیت قهوه سبز

قهوه سبز در حقیقت همان قهوه معمولی خودمان است که هنوز نرسیده است و رنگ سبز آن به علت کال بودن و نرسیده بودن آن است. درواقع این دانه‌‌ها بعد از رست شدن تبدیل به دانه‌های قهوه‌ای قهوه می‌شوند که به طور معمول می‌شناسید و در برخی کافی شاپ‌ها ممکن است ببینید.برخلاف دانه‌های رست شده، دانه‌های قهوه سبز دارای ماده‌ای به نام کلروژنیک اسید هستند که پس از رست شدن از بین می‌رود. کلروژنیک اسید همان ماده‌ای است که بسیاری معتقدند تاثیرات مثبتی بر روی رگ‌های خونی و از بین بردن رادیکال‌های آزاد دارد و همچنین به لاغری نیز کمک می‌کند. همچنین به علت اینکه قهوه سبز دارای مقادیر کمتری کافئین به نسبت قهوه معمولی می‌باشد، با مصرف قهوه سبز کمتر به عوارض ناشی از کافئین دچار خواهید شد. قرص‌های مکمل و یا نوشیدنی‌های قهوه سبز، از این قهوه سبز و کال تهیه می‌شوند. قهوه سبز، آن طعم تلخ و آشنای قهوه را ندارد و بیشتر به یک نوشیدنی گیاهی شبیه است. درنتیجه بسیاری از عوارض ناشی از کافئین در قهوه سبز کمتر می‌باشد و در عوض دارای مقادیر فراوانی کلروژنیک اسید می‌باشد.این محصول پر طرفدار بسیار مقوی است. در حققیقت دانه های قهوه قبل از شست شو و بودادن قهوه سبز است. فرآیند شست و شو بودادن دانه های قهوه علاوه بر اینکه باعث تغییر طعم عطر آن میشود. بسیاری از مواد تشکیل دهنده آن را نیز دست خوش تغییر میکند.هنگامی که این عمیات روی دانه های سبز رنگ قهوه انجام میشود. رنگ دانه ها از سبز به قهوه ای تغییر کرده. همچنین بسیاری از مواد سازنده آن همچون اسید کروژنیک، کافئین های آن در این فرایند آن کاهش یافته.

استانداردهای قهوه ی سبز

  • دانه ی معیوب قابل قبول برای درجه ی کیفی قهوه تخصصی

برای محاسبه درجه کیفی قهوه ی تخصصی قهوه ی سبزی را که بدون دانه معیوب باشد را در یک دسته (1) از 5 دانه کمتر را در دسته (2) قرار می دهند.

  • درجه بندی اندازه ی نمونه های قهوه ی سبز

یک نمونه 350 گرمی از قهوه برای تعیین درجه بندی قهوه سبز نیاز است.

  • مقدار نور برای درجه بندی قهوه ی سبز

در هنگام درجه بندی قهوه سبز سطح نور روی میز  و رنگ مت(زیربشقابی) باید  حداقل  طیف کامل 4000 کلوین یا 1200 لوکس یا 120 فوت کندل را پدید بیاورد.

  • سطح کار برای درجه بندی قهوه ی سبز

درجه بندی باید روی میز با حداقل ابعاد 2فوت طول و در 2فوت عرض باشد و یک مت مشکی  رنگ  حداقل با همان اندازه .

  • استاندارد فعالیت آب

دانه های قهوه ی  سبز تخصصی باید میزان فعالیت اب  کمتراز 0.70داشته باشند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *