فواید قهوه

نوشیدن قهوه و تقویت حافظه

بسیار از مصرف کنندگان قهوه از این که کافئین می تواند حافظه آنان را تقویت کند، تعجب می کنند. بسیاری از مصرف کنندگان قهوه، پس از نوشیدن آن متوجه می شوند که هوشیاری بیشتری دارند.

کافئین چکار می کند؟

کافئین یک داروی محرک است که به طور مستقیم بر مغز اثر می گذارد و بدون شک برای افزایش هوشیاری تاثیر گذار است. با این حال ، اثرات کافئین بر حافظه بسیار بیشتر است.

برخی مطالعات نشان داده اند که کافئین می تواند انواع حافظه، به ویژه جنبه های کلی حافظه را بهبود بخشد. تحقیقات دقیق تر نشان می دهد که فواید کافئین بر حافظه وابسته به وضعیت است. این بدان معنی است که کافئین حافظه را تنها در زمان گرفتن اطلاعات و در زمان به یاد آوردن اطلاعت بهبود می بخشد.

تحقیقات نشان داده است اگر در زمان ارائه اطلاعات از كافئین استفاده نشود و هنگام به یاد آوردن آن از کافئین استفاده شود ممکن است اطلاعات کمتری فراموش شود. اما اگر هنگام دریافت اطلاعات از کافئین استفاده شود و هنگام به یاد آوردن آن از کافئین استفاده نشود، این به مراتب بدتر است.

تحقیقات همچنین نشان داده است انجام برخی کارهای خاص برای حافظه همگام استفاده از قهوه تاثیر کافئین را کمتر خواهد کرد.

تاثیر کافئین بر حافظه بزرگسال ها

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مصرف قهوه برای بزرگسالان در زمان صبح تاثیر بهتری نسبت به عصر دارد و سبب عملکرد بهتر حاظه می شود.

با این حال، تحقیقات دیگر نشان می دهد که کافئین راهی مطمئن برای بهبود حافظه در افراد مسن نیست. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف کافئین یک مزیت برای حافظه بلند مدت محسوب می شود، اما این با کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن متضاد نیست.

 

دستگاه رست قهوه آراکاپ

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *