فواید قهوه

چرا بهتر است قهوه بخوریم؟

قهوه از جمله نوشیدنی های پرطرفدار در سراسر جهان می باشد. ایرانیان به جهت استفاده از چای کمتر از قهوه استفاده می کنند. ولی امروز ما در آراکاپ می خواهیم بعضی از مهمترین خواص قهوه  را برای شما عنوان کنیم که به خوردن آن مشتاق شوید. در ادامه با ما همراه باشید.

مهمترین خواص قهوه چیست؟

نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که استفاده از قهوه می‌تواند خطر فیبروز کبد، هپاتیت و دیابت نوع ۲ را کمتر کرده و از طرفی خطر سرطان پروستات و همچنین بیماری آلزایمر و سکته‌ی مغزی را به حداقل برساند. در حقیقت این کافئین موجود در قهوه است که بعنوان یک ماده‌ی تاثیر گذار این خاصیت را دارد ولی سایر منابع کافئین مانند چای سبز، چای طبیعی و شکلات می‌توانند در کاهش خطر بیماری‌های عادی، مؤثر باشند.

دانشمندان طی تحقیقات اخیر درباره‌ کافین فهمیدند که چای و قهوه‌ی بدون کافئین هم می‌تواند خطر دیابت‌ها را کاهش بدهد. هر فنجان قهوه می‌تواند خطر دیابت را تا ۷ درصد و نیز خطر سرطان پروستات را به خاطر تاثیری که بر قند خون، انسولین و متابولیسم گلوکز دارد کاهش بدهد. افرادی که قهوه‌ی بیشتری می‌خورند نسبت به افرادی که هیچ‌وقت قهوه نمی‌خورند، خطر سرطان پروستات پیشرونده در آنها تا ۶۰ درصد کمتر خواهد بود. در ادامه این مقاله از وب سایت آراکاپ همراهمان باشید.

افزایش سطح انرژی باهوش تر شدن

قهوه به افراد کمک می کند تا سطح هوشیاری بیشتری داشته باشند. دلیل این امر محرکی به نام کافئین است. بعد از نوشیدن قهوه ، کافئین در جریان خون شما جذب می شود. از آنجا ، به مغز شما منتقل می شود. در مغز، کافئین آدنوزین انتقال دهنده عصبی مهاری را مسدود می کند. وقتی این اتفاق بیفتد ، میزان انتقال دهنده های عصبی دیگر مانند نوراپی نفرین و دوپامین افزایش می یابد و منجر به شلیک نورون ها می شود.

درمان مشکلات روانی با قهوه

استفاده از قهوه می‌تواند باعث بهبود خلق و خو، درمان افسردگی و ایجاد آرامش در اشخاص به ویژه زنان بشود. توصیه کارشناسان به بانوانی که دچار افسردگی هستند استفاده از قهوه در رژیم غذایی روزانه است.

پیشگیری از بیماری های قلبی

تحقیقات دانشمندان ثابت کرده است که مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

قهوه، منبع آنتی اکسیدان ها

بدن انسان ها هر روز در حال مبارزه با رادیکال‌های آزاد و عوامل سرطان‌زا می باشد. روزانه میلیون‌ها سلول دچار تغییر در ساختار می‌شوند که سیستم ایمنی بدن آن‌ها را از بین می‌برد و وقتی که قادر به انجام این کار نباشد فرد مبتلا به سرطان خواهد شد.

سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد به آنتی اکسیدان‌ها نیزمند است و از جمله منابع غنی آنتی اکسیدان در دانه‌های قهوه میباشند. به همین جهت مصرف این نوشیدنی می‌تواند درمقابله با ابتلا به سرطان مفید واقع شود. ولی قهوه را برای این منظور باید تلخ یا با مقدار کم شکر و خامه مصرف نمایید.

پیشگیری از دیابت

افراد مبتلا به بیماری دیابت و یا کسانی که قند خونشان بالا می باشد با مصرف روزانه قهوه می‌توانند قند خون خود را کنترل نمایند. دانشمندان دانشگاه هاروارد دریافتند نوشیدن قهوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2  را تا ۹ درصد کاهش دهد.

فقط قهوه!

نوشیدن قهوه برای سلامتی مفید می باشد ولی آیا فقط قهوه! بله این سوال جالب است. در پاسخ باید گفت که منظور بسیار ساده ای در پشت این جمله گنگ نهفته است. برای اغلب افراد، قهوه بهانه ای برای خوردن شکر و خامه فراوان می باشد که هر دوی اینها فواید قهوه را خنثی خواهند کرد؛ یعنی وقتی قهوه مملو از شکر و خامه میل می کنید ممکن است لذت زیادی ببرید ولی به لحاظ بهداشت و سلامتی انگار نه انگار که قهوه ای نوشیده اید چون هرقدر قهوه در پایین آوردن انسولین موثر باشد، چربی و کالری اضافه شکر و خامه فواید آن را خنثی خواهند کرد و سبب مقاومت انسولین و افزایش وزن شما می شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *