آموزش

مزایای استفاده از قهوه در اول صبح

مزایای استفاده از قهوه در اول صبح

در این بخش برترین مزایای استفاده از قهوه در اول صبح که توسط تحقیقات دانشمندان انجام شده است را بیان خواهیم کردو

کمک به چربی سوزی بدن

استفاده قهوه در صبح می تواند به شدت عملکرد جسمی را بهبود دهد. کافئین میتواند کارایی سیستم عصبی را تحریک نماید و باعث انتقال سیگنال به سلول های چربی به منظور شکستن چربی بدن و آزاد سازی اسید های چرب سلول های چربی به خون و مصرف آنها در بدن به عنوان سوخت بشود.

کم شدن خطر ابتلا به دیابت نوع دوم

دیابت نوع دو بعنوان یک مشکل بهداشتی شناخته شده است که حدود ۳۰۰ میلیون نفر در تمام دنیا را درگیر کرده است. دلیل آن بیشتر شدن سطح قند خون به دلیل عدم توانایی ترشح انسولین و یا مقاومت به انسولین تعیین شده است. بعضی مطالعات نشان دادند، مصرف قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع II را کم تر خواهد کرد. برخی مطالعات نشان می دهد در افرادی که قهوه مصرف می کنند ۲۵ تا ۳۰ درصد خطر ابتلا به این بیماری کاهش می یابد.

کاهش ابتلا به سرطان ها

سرطان به عنوان یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان شناخته شده است و با رشد سلول های کنترل نشده در بدن تعریف شده است. ثابت شده است که قهوه سبب جلوگیری از گسترش دو نوع سرطان از جمله سرطان کولورکتال و سرطان کبد می شود. طبق برخی مطالعات، در مصرف کنندگان قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد ۴۰ درصد کاهش می یابد.

بهبود حافظه

دست کم یک فنجان قهوه در روز سبب بهبود حافظه کوتاه مدت می‌شود. محققان فعالیت مغز را با کمک یک fMRI اندازه گیری کردند که نشان دهنده افزایش حساسیت شناختی و تسریع زمان واکنش بود. این مطالعات نشان دهنده بهبود عملکرد بعضی از قسمت‌های مغز که مسئول نگهداری اطلاعات است، می‌باشد. کافئین به تمرکز کمک می‌کند و بر حافظه بلند مدت نیز تاثیر دارد.

کمک به افسردگی

افسردگی بعنوان یک اختلال روانی جدی شناخته می‌شود که شاید کیفیت زندگی پایینی را ایجاد کند. افسردگی بسیار رایج است و بسیاری از افراد در جهان با افسردگی بالینی مواجه هستند. بر اساس یک مطالعه دانشگاه هاروارد، در زنانی که ۴ فنجان یا بیشتر قهوه در روز مصرف می‌کردند بیست درصد خطر ابتلا به افسردگی کاهش یافت.

استفاده حداقل ۱-۲ فنجان قهوه در روز برای به دست آوردن بیشترین مزیت های قهوه کافی می باشد، مصرف کنندگان ۱-۲ فنجان در روز نیاز دارند. صبح زود از یک قهوه خوب لذت ببرید تا یک روز جدید را سرحال‌تر آغاز کنید.

منبع: دستگاه رست آراکاپ

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *